چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 79902
منبع : خبرگزاری فارس

مالیات بر ارزش افزوده مشکل بخش تولید

قم نيوز : قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات عمده بخش تولید است و اکنون مجلس می‌تواند این مشکل را حل کند.
مالیات بر ارزش افزوده مشکل بخش تولید
مالیات بر ارزش افزوده مشکل بخش تولید
مالیات بر ارزش افزوده مشکل بخش تولید

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات عمده بخش تولید است و اکنون مجلس می‌تواند این مشکل را حل کند.
مالیات بر ارزش افزوده مشکل بخش تولید

به گزارش قم نیوز آرمان خالقی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به تحریم‌های دشمن اظهار کرد: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و تولیدکنندگان در خط مقدم مقابله با این جنگ هستند.

وی با بیان اینکه مدیران کشور باید پشتیبان بخش تولید باشند ادامه داد: هر کسی در هر جایی که هست باید بداند که چه کاری باید در جنگ اقتصادی انجام بدهد، اکنون در شرایط ویژه قرار دادیم و باید از بروکراسی خارج شویم، باید تولیدکننده در مراجعه به دستگاه‌های دولتی با پنجره واحد مواجه شده و کار او در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: نتوانستیم در زمینه سرمایه گذاری و تولید به رتبه ای که در شان کشورمان هست، برسیم. تکلیف قانونی است که در زمینه تصمیمات اقتصادی از افراد ذی نفع سوال شود، اما به این قانون عمل نمی‌شود و مدیران باید از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه خودداری کنند.

خالقی چابک سازی ارکان دولت و نهادهای اجرایی را ضروری دانست و تصریح کرد: بدون این اقدام نمی‌توانیم از شرایط کنونی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه  با بروکراسی نمی‌توان کشور را حرکت داد ادامه داد: مجلس باید به وظیفه نظارتی خود بپردازد. مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات عمده بخش تولید است و اکنون مجلس می‌تواند که این مشکل را حل کند. مالیات بر ارزش افزوده یک قانون مترقی است، اما باید این مالیات از مصرف کننده نهایی و نه تولیدکننده اخذ شود.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: قوه قضائیه باید تسریع در رسیدگی به دعاوی و تشکیل دادگاه‌های ویژه اقتصادی را در دستور کار قرار بدهد.

خالقی با اشاره به وظیفه بخش تولید اظهار کرد: باید واحدهای تولیدی بزرگ همچون لوکوموتیو، کمکی برای واحدهای تولیدی کوچک در شرایط کنونی باشد.

وی ادامه داد: مردم در زمان کنونی وظیفه دارند از تولید داخل و کالای ایرانی حمایت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxy9u.ak9yz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما