کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از ناچیز بودن اعتبار تخصیص‌یافته به بخش پژوهش تا تشکیل شورای مهارت در استان قم

خبرگزاری تسنیم , 26 تير 1398 ساعت 17:35

در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری از ناچیز بودن اعتبار تخصیص‌یافته به پژوهش استان انتقاد و بر پر شدن خلأ ارتباط بین پژوهش و صنعت تأکید شد.


 از ناچیز بودن اعتبار تخصیص‌یافته به بخش پژوهش تا تشکیل شورای مهارت در استان قم
در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری از ناچیز بودن اعتبار تخصیص‌یافته به پژوهش استان انتقاد و بر پر شدن خلأ ارتباط بین پژوهش و صنعت تأکید شد.

    ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ استانها قم نظرات

از ناچیز بودن اعتبار تخصیص‌یافته به بخش پژوهش تا تشکیل شورای مهارت در استان قم

به گزارش قم نیوز جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان به ریاست بهرام سرمست استاندار قم عصر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

در این جلسه، استاندار قم از موافقت خود با تشکیل دبیرخانه گروه کاری این کارگروه خبر داد و اظهار داشت: یکی از دفاتر استانداری محور پیگیری‌ها و هماهنگی‌های گروه کاری آموزش، پژوهش و فناوری قرار گیرد.

بهرام سرمست تأکید بر اینکه باید پژوهش‌های استان به سمت کاربردی شدن برود، تأکید کرد: باید ارتباط بین پژوهش و صنعت که یک خلأ آموزشی به حساب می‌آید به حداقل برسد و شاهد پشتیبانی علمی از سیاست‌گذاری‌ها باشیم.

در ادامه، محمود نوربخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به یک درصد اعتبارات پژوهشی استان، این رقم را بسیار ناچیز برشمرد و گفت: حجم کل اعتبارات 500 میلیون تومان است بخشی از این اعتبارات برای پروژه‌هایی که دوسالانه تعریف‌شده تعیین‌شده است.

سپس رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری از سال 94 ذیل استانداری و به دبیری دانشگاه قم از طرف وزارت علوم راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: هدف این کارگروه انجام اقدامات و مصوباتی در زمینه آموزش، پژوهش و فناوری است.

آیت‌الله عسکر دیرباز با اشاره به وظایف کارگروه در 7 بند ابراز کرد: تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت، بلندمدت بر اساس سند آمایش، نحوه نظارت بر فعالیت‌های علمی، فناورانه و نوآورانه، تدوین و حمایت از شرکت‌های دانش‌های بنیان در استان ازجمله اهداف 7 گانه کارگروه هستند.

وی با اشاره به 66 مصوبه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری گفت: اهم این مصوبات ده مصوبه بوده است، به‌تناسب جلسات مصوبات مختلفی داشته‌ایم، توزیع جلسات به لحاظ زمانی هم اگر در هر فصل یک جلسه باشد بسیار بهتر است.

دیرباز بیان کرد: به دنبال آن هستیم که چند پروژه و طرح را در محدوده اجرایی به تصویب رسانده و عملیاتی کنیم، البته این طرح‌های پژوهشی باید بر اساس زمان‌بندی پیش رفته و نیازسنجی صورت بگیرد.

در بخشی از این جلسه، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای  استان قم با تأکید بر تشکیل شورای مهارت در استان اظهار داشت: در استان برای ساماندهی آموزش‌های مهارتی پیشنهاد تشکیل شورای مهارت در استان را داشتیم تا با یک همفکری کامل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی را در استان گسترش دهیم.

احمد عطار نیا ادامه داد: با توجه به اینکه بند الف ماده دوازده کارگروه آموزش، مهارت و فناوری اجازه تشکیل یک گروه کاری را به این کارگروه‌ها داده خواستار تشکیل شورای مهارت در استان هستیم تا با تشکیل آن‌هم افزایی در استان ایجادشده و در جهت پایداری اشتغال در بخش دانش‌آموختگان دانشگاهی حرکت کنیم.

سپس معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با تأکید بر اینکه تشکیلات جدید کارگروه به لحاظ محتوایی تغییر کرده خاطرنشان کرد: ازنظر محتوا حوزه فعالیت‌های این کارگروه بسیار گسترده‌تر شده است.

مهرداد غضنفری افزود: سال گذشته تجمیع اعتبارات پراکنده و جهت‌دهی به سمت نیازهای استان بود اما این اعتبارات یک درصد هزینه دستگاه  بوده و حتی در صورت تجمیع هم ناچیز است.

وی ادامه داد: باید به این سمت حرکت کنیم که هم دستگاه‌هایی که از منابع ملی اعتباراتش تأمین می‌شود و هم از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم زیرا ارتباط صنعت و دانشگاه به تأمین هزینه‌های دانشگاه کمک خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: گروه‌های کاری که تشکیل می‌شود مسئولیتش با مدیران دفاتر استانداری و دبیری گروه‌های کاری با مدیران سازمان‌ها باشد.

در پایان جلسه رضا دلاوری معاون آموزش، پژوهش و توسعه آینده‌پژوهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به تعریف 570 میلیون تومان  پروژه و طرح پژوهشی برای استان در سال گذشته گفت: اختصاص یک درصد اعتبارات به پژوهش  استان رقم بسیار ناچیزی است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 79908

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79908/ناچیز-بودن-اعتبار-تخصیص-یافته-بخش-پژوهش-تشکیل-شورای-مهارت-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir