کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله حسینی بوشهری :

امروز بی رحمانه ترین هجمه ها علیه شورای نگهبان صورت می گیرد

خبرگزاری حوزه نیوز , 26 تير 1398 ساعت 17:03

امروز بی رحمانه ترین هجمه ها علیه شورای نگهبان صورت می گیرد؛ اما این شورا با تدبیر، دست ردّ به سینه نفوذی های دشمنان می گذارد.


به گزارش قم نیوز آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی دارای مراحلی چون، تلاش برای پیروزی انقلاب بوده است. خون هایی تقدیم این مسیر شد و در کنار آن حضور مردم، امام راحل  و در رأس آنها ، امدادهای غیبی موجب این همه برکات شده است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: گام دوم، تثبیت نهادهای انقلاب بوده است. در این مرحله،‌شاهد برنامه ریزی دشمن و هجمه های آنها علیه انقلاب بودیم، ولی به شکرانه الهی با وجود همه مشکلات از سوی دشمنان، انقلاب در همه فتنه ها سربلند بیرون آمد و هر کدام از ملت سهم و دین خود نسبت به انقلاب ادا کردند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: مردم در همه موارد در صحنه ماندند تا انقلاب آسیب نبیند، ولی این وضعیت انقلاب بعد از 40 سال، عامل دیگری که نقش آفرین بوده و گاهی مورد غفلت قرار می گیرد، غیر از همه نهاده و ایثار و گذشت، نقش شورای نگهبان بوده است. اگر این شورای دلسوز و سدّ پولادین و دژ آهنین نبود، ممکن نبود در جنگ پیروز شویم،‌چرا که  سرنوشت کشور در دست کسانی بود که دغدغه دینداری نداشتند و فضا را به سمت دیگری می بردند و هر جا این افراد ورود پیدا کردند، آثار تخریبی برجا گذاشته اند، اما این شورا چتری بوده که انقلاب را در این مدت حفظ کرد.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: امروز بی رحمانه ترین هجمه ها علیه شورای نگهبان صورت می گیرد؛ اما این شورا با تدبیر دست رد به نفوذی های دشمنان می گذارد. این شورا در رد یا صلاحیت افراد معصوم نیست و گاهی ممکن اشتباه کرده باشد، اما نیت و نگاهشان این بوده کسی که در مسئولیت کلیدی صلاحیت ندارد، حضور نداشته باشد. منشأ آن همان روحیه خدا باوری است که باعث می شود، انسان در مسیر راه دچار مشکل نشود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: لازم است در بحث صلاحیت و عدم صلاحیت، خدا را در نظر داشت و بدون هیچ حب و بغضی کارها انجام شود و تنها رسالت دینی مورد لحاظ باشد. در همین رابطه تاریخ به حماسه بلال در برابر دشمن اشاره می کند که خدا باور بود و برای خدا شمشیر می زد. او شمشیر می زد و اعضای شورای نگهبان با قلم سر و کار دارند و حب و بغض شان برای خدا است.

امام جمعه قم افزود: رسالت دوم این است که در اعمالمان،   اهل توجیه نباشیم. چون آبرو و سرنوشت مردم در دست شورای نگهبان است. ناظرین شورای نگهبان باید مواظب آبروی مردم باشند.

عضو خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان دارای دو مأموریت مهم در صلاحیت و یا رد صلاحیت افراد است حریم ها را حفظ کنیم؛ ولی در عین حال بدانیم حریم انقلاب و اسلام بسیار ارزشمند است. اگر درا ین دو مسئولیت، خدا باوری را ملاک قرار دادیم همه چیز حفظ می شود.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: باورمان این است تنها وسیله شورای نگهبان، دین و خدا است و توپ و تفنگ ندارد و اگر نگاه این باشد، می توانند ضامن و تضمین کننده انقلاب و اسلام باشند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 79914

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79914/امروز-بی-رحمانه-ترین-هجمه-علیه-شورای-نگهبان-صورت-می-گیرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir