کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نهادهای اسلامی مالزی از عربستان به خاطر دوستی با آمریکا و اسرائیل انتقاد کردند

خبرگزاری حوزه نیوز , 27 تير 1398 ساعت 3:00

ائتلاف نهادهای عام المنفعه اسلامی در مالزی، دولت آل سعود را به خاطر سیاست های غیراخلاقی از جمله دعوت از خواننده های غربی و همچنین داشتن روابط دوستانه با اسرائیل و آمریکا محکوم کرد.


به گزارش قم نیوز ائتلافی از نهادهای عام المنفعه اسلامی در مالزی، عربستان سعودی را به سبب آزادسازی سیاست هایش از جمله جشنواره جهانی جده که از خواننده های غربی همچون نیکی میناژ برای شرکت در آن دعوت کرده بود را مورد انتقاد قرار داده و داشتن روابط گرم این کشور با اسرائیل و ایالات متحده را به شدت زیر سئوال برد.

در بیانیه شورای مشورتی سازمان های اسلامی (مپیم) در مالزی، همچنین به همکاری عربستان سعودی با آمریکا و اسرائیل، همراه با زیر پا گذاشتن حقوق بشر اعتراض شده است.

محمد اعظمی عبدالحمید ریاست مپیم همچنین گفت: هر چند میناژ از حضورش در عربستان و اجرای کنسرت انصراف داد با این حال اینکه مقامات سعودی از او دعوت کرده اند به خودی خود « تکان دهنده و کاملا منزجرکننده» است.

اعظمی گفت: ما از این سیاست غیراخلاقی جدید مسئولان سعودی که می خواهند عربستان را به یک تفریحگاه تبدیل کنند تا میلیاردها دلار به جیب بزنند بسیار خشمگین هستیم.

این ائتلاف همچنین از سیاست های اخیر آل سعود در برهم زدن ثبات منطقه و ارائه غلط آموزه های اسلامی، حمله به یمن، عادی سازی روابط با اسرائیل و خرید میلیاردها دلار سلاح از آمریکا انتقاد کرده و گفت: تمامی این سیاست ها و اقدامات، تنش های منطقه را افزایش داده به گونه ای که آل سعود سبب ایجاد تفرقه میان مسلمانان نه تنها در منطقه بلکه در سرتاسر جهان شده است.

این گروه همچنین از عربستان خواست سیاست های غیراخلاقی و سیاه نمایی در  رابطه با اسلام را پایان داده، اجراهای غیراسلامی را متوقف کرده، نیروهایش را از یمن بازگردانده و حقوق بشر را زیر پا نگذارد.

وی گفت که پس از اینکه این سند امضا گردید، یادداشتی از آن به دکتر ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی، سفارت عربستان سعودی در کوالالامپور و سازمان همکاری اسلامی ارائه گردد. او همچنین گفت که این ائتلاف تمامی مساجد در مالزی را در رابطه با این مسئله بسیج خواهد کرد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 79930

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79930/نهادهای-اسلامی-مالزی-عربستان-خاطر-دوستی-آمریکا-اسرائیل-انتقاد-کردند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir