کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمایشگاه "تاثیر دنیای اسلام بر آثار هنری غربی" در موزه بریتانیا برپا شد

خبرگزاری حوزه نیوز , 27 تير 1398 ساعت 7:00

نمایشگاه بزرگی از آثار هنرمندان برجسته غربی در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده و تاثیر دنیای اسلام بر آثار هنر غرب و شرق شناسی را نشان می دهد.


به گزارش قم نیوز نمایشگاه بزرگ شرق شناسی که در موزه بریتانیا برای به نمایش گذاشته شده، تاثیرگذاری دنیای اسلام  بر آثار هنرمندان غربی را نشان می دهد.

 موزه جزئیاتی از نمایشگاه که سنت شرق شناسی در مرکز توجه قرار داده اعلام کرده است.

نمایشگاه قرار است ریشه های شرق شناسی مربوط به سال های 1500  و نقاشی های غربی قرن شانزدهم دوره سلطنت عثمانی را به نمایش گذاشته و آثار مهمی از برخی نقاشان شرق شناس برجسته قرن نوزدهم مانند ایوان دلکرویکس، جان فردریک لوئیس و فردریک آرتور بریجمن در میان آثار هنری دیده می شوند.

این نمایشگاه با همکاری موزه هنرهای اسلامی مالزیم در کوالالامپور برگزار شده و نیمی از آثار آن از مالزی قرض گرفته شده اند و بسیاری از آثار هنری برای نخستین بار در خارج از مالزی به نمایش گذاشته می شوند.

نمایشگاه همچنین تاکید می کند که برخی آثار شرق شناسی مربوط به قرن 19 هنرمندان غربی، از مرز بین واقعیت و تخیل عبور کرده و دیدگاه هایی کلیشه ای درباره شرق نشان می دهند که شامل رفتارهای وحشیانه و صحنه های کلیشه ای مانند دور هم نشستن مردم و نوشیدن قهوه بدون هیچ کار و مسئولیتی است.

با این حال برگزارکنندگان معتقدند که تاریخچه بسیار غنی تر و پربارتری برای جستجو وجود دارد. اولیویا ترلکلد یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه می گوید: شرق شناسی یکی از عناصر مشخص قرن های 19 و 20 و قابله مقایسه با دیگر سبک های سورئالیسم و امپریالیسم بوده است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 79931

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79931/نمایشگاه-تاثیر-دنیای-اسلام-آثار-هنری-غربی-موزه-بریتانیا-برپا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir