کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای اهانت آمیز بوریس جانسون خشم مسلمانان را برانگیخت

خبرگزاری حوزه نیوز , 27 تير 1398 ساعت 4:00

افشای مقاله بوریس جانسون نامزد نخست وزیری انگلستان که در آن اسلام را عامل عقب ماندگی در کشورهای مسلمان نشین دانسته، خشم زیادی را در فضای مجازی و در میان مسلمانان غرب برانگیخت.


به گزارش قم نیوز شبکه خبری sbs روز گذشته تیتری با این عنوان زد: « بی نهایت جاهلانه! بوریس جانسون مدعی شد اسلام باعث شده جهان مسلمانان قرن ها عقب بماند!»

جانسون که یکی از نامزدهای بعدی نخست وزیری در بریتانیا می باشد به خاطر نوشته های اسلام هراسانه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. این سیاستمدار حزب محاظفه کار بریتانیا در سال 2007 نیز مدعی شده بود که رشد مذهب در خاورمیانه، مانع پیشرفت در منطقه است.

او در مقاله ای که توسط گاردین افشاء شده نوشت: باید چیزی درباره اسلام وجود داشته باشد که در واقع دلیل این است که چرا هیچ بورژوازی، هیچ سرمایه داری لیبرال و بنابراین گسترش دموکراسی در جهان اسلام وجود ندارد.

در مقاله ای با عنوان «و سپس مسلمانان آمدند» وی همچنین گفته که «مسلمانان» در بیشتر جنگ ها درجهان ایفای نقش کرده اند!

ترزا می نخست وزیر بریتانیا پس از استعفا قرار است با بوریس جانسون جایگزین شود. شورای مسلمانان بریتانیا از گفته های این سیاستمدار اسلام هراس انتقاد کرده و به گاردین گفته اند: ما البته این دیدگاه را داریم که اسلام نقش مهمی در پیشرفت و شکوفایی ایفاء کرده و  چه در جهان اسلام و چه در غرب در طی تاریخ شاهد این پیشرفت بوده ایم.

گفته های جانسون انتقادات زیادی را در شبکه های اجتماعی به خود جلب کرد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 79932

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79932/ادعای-اهانت-آمیز-بوریس-جانسون-خشم-مسلمانان-برانگیخت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir