پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 79943
منبع : خبرگزاری فارس

قم در رتبه چهاردهم صنعت کشور

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: رتبه صنعت استان قم در کشور رتبه چهاردهم است و برای معرفی بخش صنعت استان از طریق رسانه‌ها تلاش می‌کنیم.
قم در رتبه چهاردهم صنعت کشور
قم در رتبه چهاردهم صنعت کشور
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به گسترش بخش صنعت در استان قم اظهار کرد: در ابتدای استان شدن این استان 750 واحد صنعتی در قم داشتیم که عمده واحدهای کوچک بودند، اما پس از استان شدن نگرش به استان قم در زمینه سرمایه گذاری تغییر کرد، این استان ظرفیت‌های بالقوه صنعتی را دارد و در میان سه استان صنعتی واقع است.

وی ادامه داد: رتبه صنعت استان قم در کشور رتبه چهاردهم است و برای معرفی بخش صنعت استان از طریق رسانه‌ها تلاش می‌کنیم، مقامات استان هر هفته به بازدید از واحدهای صنعتی قم می‌پردازند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: صنایعی همچون پوشاک، لوازم خانگی، قطعه سازی و مواد غذایی که ارزش افزوده و اشتغال بالا دارند، جزو اولویت‌های استان قم در بخش صنعت هستند و باید از ظرفیت نزدیکی قم به تهران برای گسترش صنعت در استان قم استفاده کنیم.

سیجانی با اشاره به تاکید مراجع تقلید بر تقویت بخش صنعت استان قم اظهار کرد: امسال همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در استان برای معرفی ظرفیت های قم برگزار می‌شود، در کنار حفظ هویت سیاسی، مذهبی و اجتماعی این شهر به دنبال گسترش صنعت در آن هستیم و مراجع عظام تقلید بر سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی در قم تاکید دارند، البته جغرافیای اقلیمی محدوده کننده گسترش صنعت در برخی از نقاط قم است.

وی معرفی تولیدات استان قم را برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان دانست و تصریح کرد: استان قم برخی از کالاهای بومی همچون مبلمان دارد، تولیدات صادرات محور در این استان برای ما ارزش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: عراق و افغانستان بازارهای اصلی صادرات این استان هستند و به دنبال افزایش صادرات استان قم به پاکستان هستیم، کفش و دمپایی این استان در پاکستان جایگاه دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbf9bz.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما