کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعضای کاروان «از بهشت تا بهشت» از دوره‌های آموزشی مهدی‌یاوری بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری تسنیم , 27 تير 1398 ساعت 10:30

مسئول کاروان زیارت پیاده امام رضا(ع) گفت: انعقاد برنامه‌های فرهنگی و دوره‌های آموزشی مهدی‌یاوری و برگزاری مراسمات مذهبی در شهرهای مسیر از مهم‌ترین فعالیت‌های شانزدهمین کاروان پیاده‌روی «از بهشت تا بهشت» به شمار می‌رود.


به گزارش قم نیوز هادی خادم حسینی با بیان این که پیاده‌روی در تاریخ اسلام نزد اهل بیت(ع) دارای ارزش و جایگاه خاصی است اظهار داشت: بزرگان دینی ما از گذشته با پای پیاده به مشهدمقدس سفر می‌کردند، شیخ مفید نیز دارای سفرهای متعددی برای حضور در مشهد الرضا(ع) بود که این موضوع نشان از اهمیت پیاده‌روی نزد بزرگان دینی است.

وی بیان کرد: هنگامی که کاروان به مشهدمقدس و حرم امام رضا(ع) می‌رسد زائران به لذت معنوی می‌رسند، در این سال‌ها که کاروان پیاده‌روی امام رضا(ع) با پای پیاده به سمت مشهدمقدس حرکت می‌کند افراد و اقشار مختلفی در این کاروان شرکت کردند که برخی از آن‌ها دچار تحولاتی در شخصیت خویش شدند که این موضوع به برکت امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) است.

مسئول کاروان پیاده‌روی امام رضا(ع) عنوان کرد: پیاده‌روی مشهد امام رضا(ع) به پیاده‌روی کربلا در ایام عاشورا تشابه دارد، پیاده‌روی کربلا دارای حزن است ولی پیاده‌روی مشهدالرضا(ع) دارای خضوع است.

خادم حسینی بیان کرد: کاروان زیارتی از بهشت تا بهشت هر ساله با استقبال ارادتمندان به ساحت امام رضا(ع) با پای پیاده شهر قم تا مشهدالرضا(ع) را طی می‌کند که 14 تیرماه شانزدهمین کاروان پیاده‌روی به سمت مشهد مقدس حرکت کرد.

وی تصریح کرد: انعقاد برنامه‌های فرهنگی و دوره‌های آموزشی مهدی‌یاوری و برگزاری مراسمات مذهبی در شهرهای مسیر از مهم‌ترین فعالیت‌های شانزدهمین کاروان پیاده‌روی «از بهشت تا بهشت» به شمار می‌رود.

مسئول کاروان پیاده روی امام رضا(ع) تصریح کرد: کاروان پیاده‌روی از بهشت تا بهشت با 150 نفر از شهر قم راهی مشهد الرضا(ع) شد که با هماهنگی صورت گرفته عاشقان هشتمین اختر تابناک ولایت از شهرهای دیگر به کاروان ملحق شده و این کاروان زیارتی با 350 نفر به مشهد می‌رسد.

خادم حسینی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شانزدهمین کاروان پیاده‌روی حرم امام رضا(ع) با شعار «از بهشت تا بهشت» قرار است پس از عبور از شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور در دومین روز از مردادماه سال جاری مقارن با ایام زیارت مخصوص امام رضا(ع) به شهر مقدس مشهد برسد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 79955

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79955/اعضای-کاروان-بهشت-دوره-های-آموزشی-مهدی-یاوری-بهره-مند-می-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir