کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵۵ هزار ورزشکار سازمان‌دهی شده در قم فعالیت می‌کنند

خبرگزاری ايرنا , 27 تير 1398 ساعت 12:30

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: ۵۵ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیات ورزشی در این استان سازمان‌دهی شده و به‌صورت حرفه‌ای در رشته‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.


به گزارش قم نیوز رسول منعم بابیان اینکه پنج درصد از کل جمعیت استان قم به‌صورت سازمان‌دهی شده مشغول فعالیت ورزشی هستند افزود: ورزش می‌تواند به‌عنوان ابزاری مناسب برای پیشگیری از معضلات اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه نقش‌آفرینی کند و به‌طورقطع توسعه ورزش منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی سرانه فضای ورزشی این استان را ۲۴ صدم مترمربع به ازای هر یک نفر اعلام کرد و گفت: این سرانه بسیار ناچیز است به‌گونه‌ای که سرانه ورزشی برخی استان‌های کشور بیش از ۳ برابر قم می‌باشد که باید این عقب‌افتادگی برطرف شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، توسعه ورزش همگانی را ازجمله اولویت‌های این اداره کل دانست و اظهار داشت: در راستای توسعه ورزش همگانی اقدام‌های موثری ازجمله تدوین تقویم ورزش همگانی سال ۹۸، تدوین سند راهبردی توسعه ورزش همگانی ۱۴۰۴، برنامه‌ریزی برای توسعه ورزش‌ها صبحگاهی و عصرگاهی و همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تابستانه با ورزش در استان صورت گرفته است.

منعم با اشاره به تدوین تقویم توسعه ورزش همگانی قم در سال ۹۸ ادامه داد: با تصویب نهایی این تقویم در شورای ورزش همگانی استان، ۳۵ برنامه همگانی شامل همایش‌های کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی و پیاده‌روی به‌صورت منسجم تا پایان سال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با تمرکز بر توسعه ورزش همگانی در سال ۹۷، شاهد رشد چشمگیر مشارکت شهروندان قم در این همایش‌ها و ارتقای شاخص‌های ورزش همگانی استان نسبت به سال ۹۶ هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی در قم گفت: به مناسبت دهه کرامت و در راستای ترویج فرهنگ مصرف درست آب، همایش بزرگ پیاده‌روی در ۲۸ تیرماه در استان برگزار می‌شود.

منعم گفت: با توجه به ظرفیت‌های قم ازجمله نزدیکی به تهران و قرار گرفتن در مرکزیت کشور همچنین ظرفیت‌های این استان در رشته‌های مختلف، قم آمادگی تبدیل به آزمونه رویدادهای ملی ورزشی و اردوهای تیم‌های ملی را دارد که این موضوع از طریق فدراسیون‌های مختلف به‌عنوان یک اولویت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 79961

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79961/۵۵-هزار-ورزشکار-سازمان-دهی-شده-قم-فعالیت-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir