کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: مدیران از ظرفیت‌های علمی کارکنان استفاده کنند

خبرگزاری ايرنا , 27 تير 1398 ساعت 13:30

استاندار قم با تاکید بر ضرورت پایش بهره‌وری منابع انسانی در سازمان‌های دولتی گفت: مدیران ادارات استان اهتمام جدی به استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی کارکنان دولت داشته باشند.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در دومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان، رسالت این شورا را یافتن بهترین راه در جهت بهره‌وری منابع و نیروی انسانی دانست و اضافه کرد: باید با استفاده از استعداد، توانمندی، دانش و تجربیات درون‌سازمانی، در مسیر اصلاح فرآیندهای مدیریتی گام برداشته شود.

وی بابیان لزوم ایجاد تعادل بین آمار کمی و کیفی در گزارش‌ها مدیران، اظهار کرد: تحلیل این داده ها و ارائه خروجی قابل‌استفاده برای ارتقا و توسعه مدیریت در استان ضروری است.

سرمست به سطح تحصیلات و تجربیات نیروی انسانی شاغل در دستگاه‌های دولتی استان به‌عنوان یک شاخص مهم اشاره کرد و افزود: اثرگذاری دانش و تجربه کارکنان در نظام اداری باید مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد تا میزان تاثیر مثبت این دو مقوله در هر سازمان احصا شود.

وی همچنین با تاکید بر سرمایه نیروهای باسابقه و بازنشسته دولت، ادامه داد: تدوین رساله خدمتی بازنشستگان مشتمل بر تجربیات دوران اشتغال، منبعی مفید از دانش ضمنی برای تزریق به بدنه سازمان‌ها را فراهم می‌کند.

استاندار قم به گزارش دستگاه‌ها در زمینه اصلاح نظام اداری اشاره و خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها باید توسط گروه‌های ارزیاب دبیرخانه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان و اداره کل ارزیابی و نظارت استانداری قم و نیز با نظارت عالیه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری موردبررسی و تحلیل جامع قرار گیرد.

در این جلسه گزارش اقدام‌های انجام‌شده در حوزه برنامه اصلاح نظام اداری در اداره کل امور مالیاتی و شرکت آب و فاضلاب استان، گزارش تحلیلی وضعیت نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی و نیز پیشنهاد تدوین مدل نظارت و به‌روزرسانی برگه‌های نظارتی و نحوه بررسی‌های میدانی وضعیت حقوق شهروندی، سلامت اداری و میز خدمت دستگاه‌های اجرایی قم ارائه شد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 79973

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79973/استاندار-قم-مدیران-ظرفیت-های-علمی-کارکنان-استفاده-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir