پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 79977
منبع : خبرگزاری فارس

اجرای سند تحول اجتماعی استان قم در طول 3 سال

قم نيوز : مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: سند تحول اجتماعی استان در قالب برنامه سه ساله است که در سه برنامه یک ساله از سال 1398 تا سال 1400 اجرا می‌شود.
اجرای سند تحول اجتماعی استان قم در طول 3 سال
اجرای سند تحول اجتماعی استان قم در طول 3 سال
به گزارش قم نیوز رضا ملک زاده ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به گروه‌های کاری ذیل این کارگروه اظهار کرد: پیشنهاد ایجاد گروه کاری به عنوان سلامت و امنیت غذایی را ذیل کارگروه دارم که به بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، استاندارد و غذا و دارو، واحدهای تولیدی مواد غذایی، بهداشت محیط، سلامت روانی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر بپردازد.

وی ادامه داد: امکان ایجاد گروه کاری امور بانوان و خانواده ذیل کارگروه اجتماعی استان قم وجود دارد که در آن به مسائل ازدواج و طلاق، تحکیم خانواده، زنان سرپرست خانوار، جوانان و کودکان و فضای مجازی پرداخته شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: پیشنهاد تشکیل گروه کاری آسیب‌های اجتماعی را در ذیل کارگروه اجتماعی استان داریم. مسائلی همچون فقرزدایی، متکدیان و آسیب دیدگان اجتماعی، کودکان کار و خیابانی، زندانیان و خانواده‌های زندانیان، حاشیه نشینی و بافت‌های فرسوده و اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی کلان‌شهرها در این گروه کاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی تشکیل گروه‌های کاری ذیل کارگروه اجتماعی استان قم را با مشارکت تمام دستگاه‌های استان دانست و تصریح کرد: وظایفی برای دستگاه‌های مختلف در این خصوص تعریف شده است و تمام دستگاه‌های استان قم باید اهتمام بیشتری به وظایف خود در قبال مسائل اجتماعی و فرهنگی داشته باشند و باید عملکرد این دستگاه‌ها در این خصوص به صورت برنامه محور باشد.

ملک زاده با اشاره به سند تحول اجتماعی استان قم اظهار کرد: این سند در قالب برنامه سه ساله است که در سه برنامه یک ساله از سال 1398 تا سال 1400  اجرا می‌شود و هر برنامه در قالب قرارداد و تفاهم نامه با بخش دولتی و غیردولتی است.

وی ادامه داد: الزامات قانونی مدنظر در تدوین برنامه و سند تحول اجتماعی استان قم، شرح وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی، تکالیف مندرج در برنامه ششم توسعه و دستورالعمل طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: محورهای اصلی سند تحول اجتماعی استان قم توسعه اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر است.

ملک زاده با اشاره به محورهای برنامه توسعه اجتماعی ذیل سند تحول اجتماعی استان قم اظهار کرد: توسعه سرمایه اجتماعی، سلامت و رفاه اجتماعی، نشاط اجتماعی، حقوق شهروندی و عفاف و حجاب و توسعه مشارکت‌های مردمی از جمله محورهای برنامه توسعه اجتماعی است.

وی ادامه داد: رفع عوامل ساختاری آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله محورهای برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان قم است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم خاطرنشان کرد: هر سه ماه یک بار، عملکرد دستگاه‌های استان در زمینه توسعه اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در پایان هر سال این دستگاه‌ها به لحاظ عملکرد در این زمینه رتبه بندی می‌شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciy3ay.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما