کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف استان مغفول مانده است

خبرگزاری تسنیم , 27 تير 1398 ساعت 23:51

استاندار قم با تأکید بر حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی گفت: جمعیت مغفولی داریم که مورد توجه قرار نگرفته‌اند و اگر مشکلات را از خود بانوان بشنویم بسیار بهتر است تا اینکه نگاهی مردانه به موضوع داشته باشیم.


 به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی سلامت، زنان و خانواده که در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد، با اشاره به تشکیل 4 گروه کاری در این کارگروه اظهار داشت:گروه‌های کاری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سلامت و امنیت غذایی، تحکیم خانواده و امور بانوان و امور فرهنگی، عفاف و حجاب و حقوق شهروندی 4 گروه کاری هستند که در این جلسه با تشکیل آن‌ها موافق بوده و این گروه‌های کاری باید به‌صورت هفتگی جلسه داشته باشند.

استاندار قم افزود: مسئولیت گروه فرهنگی و اجتماعی با معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی و دبیری گروه کاری عفاف و حجاب توسط نماینده دادستانی با همکاری نهادهای فرهنگی، گروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مسئولیتش با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و دبیری آن با بهزیستی، گروه کاری امور بانوان و امور خانواده مسئولیت با معاونت سیاسی و دبیری آن با امور بانوان استانداری باشد.

وی با تأکید بر حضور ثابت، مطلع و با اختیار تام بودن گروه‌های کاری در جلسات گفت: در این کارگروه‌ها از حضور دو سمن و تشکل مردم‌نهاد استفاده کنیم، یکی از سمن‌ها ترجیحاً یا موضوعشان در ارتباط با زنان، ترکیبشان با زنان و یا مدیریت آن با زنان باشد.


سرمست  بیان کرد: صاحب‌نظران شخصیت‌های حقیقی هستند که در این گروه‌های کاری باید از آن‌ها استفاده شود، همچنین یکی از صاحب‌نظران باید خانم باشد زیرا جمعیت مغفولی داریم که موردتوجه قرار نگرفته‌اند و اگر مشکلات را از خود بانوان بشنویم بسیار بهتر است تا اینکه نگاهی مردانه به موضوع داشته باشیم، همچنین در این گروه‌های کاری از اعضای متغیر هم می‌توان به‌عنوان مدعو دعوت کرد.

استاندار قم هدف از ارزیابی دستگاه‌های اجرایی را مچ‌گیری مثبت عنوان و تصریح کرد: رفتارها و عملکردهای مثبت را باید تشویق کنیم و به نقاط قابل‌بهبود فرصتی دهیم تا این نقاط را برطرف و در جهت بهبود آن‌ها تلاش کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 79982

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79982/استاندار-قم-حضور-بانوان-عرصه-های-مختلف-استان-مغفول-مانده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir