پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : 79988
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو خبرگان رهبری تأکید کرد:

مقاومت تنها راه پیروزی در برابر دشمنان است

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که آمریکا در حال نابودی است و روز به روز قدرتش در حال تحلیل رفتن است، گفت: این مقاومت است که پیروز خواهد شد.
مقاومت تنها راه پیروزی در برابر دشمنان است / فشارهای اقتصادی، فرصتی برای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی
مقاومت تنها راه پیروزی در برابر دشمنان است / فشارهای اقتصادی، فرصتی برای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی
به گزارش قم نیوز جمعی از اساتید دانشگاه سوریه با حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کردند.

در ابتدای این  دیدار نماینده هیئت سوری، ایستادن ملت و دولت ایران در کنار آن ها در بحران اخیر را امری بزرگ و به غایت پرارزش دانست که هیچگاه قابل فراموشی نیست.

سپس چند تن از اعضای هیئت سوری به ایراد سخنانی در رابطه با خدمات جمهوری اسلامی ایران نسبت به جبهه مقاومت و مردم مظلوم سوریه و فلسطین و جهان اسلام پرداختند.

اعضای هیئت سوری اذعان کردند: جمهوری اسلامی ایران با جانفشانی و تقدیم خون و جان، که بالاترین نوع رشادت و فداکاری یک انسان در قبال همنوع مظلوم خود است، موجب دلگرمی مردم سوریه و استمرار مقاومت آن ها شدند که از این بابت از ملت ایران سپاسگذاریم. به همین دلیل است که ما خود را یک امت و یک ملت می دانیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین کعبی، نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان با خوشامدگویی به مهمانان گفت: ما باید بدانیم جنگ کشور های جبهه مقاومت با چه کسی است.

وی با بیان این که اگر بخواهیم به طرف جنگ را نشان بدهیم، می گوییم جنگ با اسرائیل، صهیونیستها  و آمریکا است که می خواهد با تهاجم فرهنگی و القای آن کشورها را غارت و چپاول کنند، افزود: باید بررسی کنیم راه مقابله با ظلم و زورگویی چیست؟ برخی می گویند که آن ها در علم و تکنولوژی و ثروت از ما قوی تر هستند پس راه این است که تسلیم آن ها شویم، ولی باید توجه داشت که غربی ها قرن هاست که از جهات مختلف فرهنگی، نظامی و سیاسی، خود را بر دیگران و سایر کشور ها تحمیل می کنند؛ آیا نباید در برابر این تجاوز ها ایستادگی کرد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که ملت ها به سه شکل با زیاده خواهی ها و زورگویی های دشمنان تقابل می کنند، ادامه داد: برخی راه تسلیم شدن را در پی می گیرند، یعنی راه پیشرفت و ترقی را با پذیرفتن و تطبیق فرهنگ خود با هر آنچه که دشمنان دستور داده اند، پی می گیرند که این دقیقا همان تسلیم شدن است مثل عربستان که همچون گاو شیرده ای برای غرب شده است و مطابق میل آنها عمل می کند، در حالی که روزی امکانات این کشورها تمام می شود و هیچگاه نمی توانند از خودشان چیزی داشته باشند.

وی بیان داشت: اما راه دوم در برابر غرب این است که غرب را اساس نابودی امت های اسلامی و ادیان بدانیم و در این شرایط، راه مقابله با دشمنان نابود کردن آن ها است، تا در امان بمانیم، زیرا آن ها برای هلاکت کشور های اسلامی گروهک های تروریستی مانند داعش  را به راه انداختند و در کشوری مانند مصر موجب جنگ ها و اختلافات داخلی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که همه این مشکلات منطقه و کشورهای اسلامی از وجود و حیله های  آمریکا و اسرائیل نشأت می گیرد، گفت: دشمنان برای ریشه کن کردن اسلام و ضربه زدن به ملت های اسلامی تاکنون از هیچ راهی دریغ نکرده اند و تمام تلاششان را می کنند.

وی خاطرنشان کرد: نوع دیگر رابطه با غرب به این صورت است که از علم و دانش و پیشرفت های آن ها استفاده کنیم، ولی در حفظ فرهنگ و عقاید خود بکوشیم؛ درست مانند ‌ساختن یک ساختمان که با استفاده از مهندسی و نوع ساخت غربی، نمایی اسلامی را اجرایی کنیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اظهار تأسف از این مطلب که برخی کشور ها همچون ترکیه و مالزی با توجه به این که ظاهری اسلامی دارند و مسلمانان بسیاری در آن ها زندگی می کنند ولی، حکومت های آن ها آرزوی غربی شدن و وجود سفارت رژیم صهیونیستی در خود را دارند، افزود: در مقابله با غرب، کشورها و ملت های مسلمان باید با تکیه بر خود  شروع به ساختن کرده و این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهند که ما می توانیم؛ درست مانند اقدامی که در ابتدای انقلاب ایران اسلامی از سوی امام خمینی(ره) شکل گرفت.

وی با اشاره به حکومت قبل از انقلاب اسلامی ایران(پهلوی) که دست نشانده غرب بود و دستورات آن ها را در منطقه اجرا می کرد و وظیفه اش مبارزه با اسلام، مسلمانان و مقاومت مردم فلسطین بود، اظهار داشت: مردم مسلمان ایران اسلامی با مقاومت و شجاعت بزرگترین دشمن اسلام و فلسطین را شکست دادند و انقلاب کردند و سفارت رژیم صهیونیستی را به سفارت فلسطین تغییر دادند، آیا این چیزی جز «ما می توانیم» است؟ این دیدگاه و استراتژی در برابر غرب برای این است که انسان بر قدرت خود پافشاری کند تا بتواند بتواند با دستان خود، سرنوشتش را رقم بزند و این حرکت و این تفکر موجب فقر زدایی، کرامت، تعالی و پیشرفت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی ادامه داد:  امروز می بینیم جمهوری اسلامی پیشرفت های بسیار زیادی کرده است، که این ها حاصل صبر، استقامت، ایستادگی و توکل ملت ایران به خداوند است.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب با تکیه بر توانایی های داخلی و اعتماد به جوانان، پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف از جمله، پزشکی، کشاورزی، نانو و انرژی اتمی پیشرفت کرده است، خاطرنشان کرد: همه این ها در سایه توجهات مقام معظم رهبری حاصل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری دلیل دیگر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را مقاومت ملت دانست که ظلم ظالم را بر نمی تابد و در مقابل به یاری مظلومان می شتابد که این خود جزئی از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزه برای آزادی فلسطین تنها در دستور کار عده محدودی از اعراب بود، که در آن زمان بی نتیجه ماند، خاطرنشان کرد: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی اکنون مبارزه با رژیم صهیونیستی، برای بازپس گیری قدس شکل گرفته است و روز به روز بر فشار ها علیه آن ها افزوده می شود که همین موجب شده لرزه بر اندام غربی ها بیفتد، و امروز امکان بازپس گیری قدس وجود دارد که همه این ها به دلیل وجود جمهوری اسلامی است که با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در حال تلاش برای احقاق حق ملت های مظلوم است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی همچنین به این مسأله اشاره کرد که در سوریه اکنون بشار اسد، که انسانی بسیار شریف است در رأس حکومت قرار دارد و با مقاومت و ایستادگی در حال خدمت به مردم سوریه است و بیان داشت: غربی ها می گفتند که بشار اسد به صورت قطع تسلیم خواهد  شد، به همین دلیل روز به روز غربی ها تعداد نیروهای داعش را در سوریه افزودند، گروه انسان کش و جنایتکاری که از طرف آمریکا، اسرائیل، فرانسه، انگلیس و کشورهای منطقه نظیر عربستان، قطر، امارات و ترکیه حمایت شدند و موجب خرابی و ویرانی شهر ها و شهادت انسان ها شدند، که تلاش های آن ها بی نتیجه ماند و مقاومت سوریه به پیروزی رسید و این پیروزی نشان دهنده تفکر انقلابی است که از جمهوری اسلامی ایران نشأت گرفت.

وی پیروزی و تسلط بر آمریکا و صهیونیست را با وحدت و تکیه بر فرهنگ مردم سوریه و تولیدات داخلی و استفاده از استعدادهای داخلی امکان پذیر دانست و افزود: ما هدف مشترکی با سوریه داریم، و جزو کشورهای مقاومت هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد روسیه نیز گفت: روسیه با کمک خود به کشورهای مقاومت دوستی خود را نشان داده است دلی این کشور جزو مقاومت اسلامی نیست و برای جلوگیری از نفوذ تکفیری ها به کشورش این کمک ها را انجام می دهد.

وی با تأکید بر این که آمریکا در حال نابودی است و روز به روز قدرتش در حال تحلیل رفتن است، ادامه داد: این مقاومت است که پیروز خواهد شد و فشارهای اقتصادی فرصتی برای پیشرفت کشورهای مقاومت به ویژه ایران اسلامی است و می تواند موجب تعالی ملت ایران شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaaon0.49noa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما