کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت را به دنیا صادر کرده است

خبرگزاری فارس , 28 تير 1398 ساعت 14:30

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: ملت ما نباید در برابر استکبار منفعل باشد و بداند که مقاومت جواب می دهد و امروز انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت را به دنیا صادر می‌کند.


به گزارش قم نیوز آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم با بیان اینکه نماز جمعه هم غلفت زدایی و هم جهل زدایی به همراه دارد، اظهار کرد: نماز جمعه خیر است و این بهترین تعبیری است که در قرآن کریم به کار رفته است.

وی با اشاره به اینکه باید انسان به سمت کار خیر حرکت کند، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی 40 سال است که در کنار سفره اهل بیت(ع) در حال کسب فیض هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید به خاطر بهره مندی از دو نعمت امام و رهبری خداوند را شاکر باشیم گفت: رهبری گام در مسیر امام راحل گذاشتند و ایشان از بیان و قلم بسیار زیبایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه همت ملت ایران را برجسته نشان داده‌اند و این ملت هشت سال مقاومت کرد ولی یک وجب خاکش را به بیگانه نداد و امروز شاهد هستیم که ملت در مسائل بین المللی و منطقه‌ای در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

یعقوبی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راهی برای آینده است، تاکید کرد: این بیانیه گذشته انقلاب را مورد توجه قرار داده است تا مبادا فراموش شود که برای این انقلاب چه زحماتی کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در این بیانیه رهبر معظم انقلاب ما را به بلند همتی و بلند نگری دعوت می کنند گفت: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه مرحله ای است که در این بیانیه باید پیموده شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به هشدارهایی که رهبری در این بیانیه داشته اند، افزود: ملت به شعارهای انقلاب باید همواره پایبند باشد و مبادا وسوسه‌ها برخی جوانان را به تردید وادار کند. انقلاب اسلامی با استکبار جهانی دشمنی دارد و تا استکبار هست شعارهای کوبنده پابرجاست.

وی بر استفاده از ظرفیت نسل جوان در اداره کشور تاکید کرد و گفت: برخی با تحلیل‌های غلط مشکلات موجود کشور را به دلیل ایستادگی در برابر استکبار معرفی می کنند؛ ملت ما نباید در برابر استکبار منفعل باشد و بداند که مقاومت جواب می دهد و امروز انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت را به دنیا صادر می کند.

یعقوبی بلند همت بودن، حفظ و تبیین نعمت‌ها و دستاوردهای انقلاب و پرهیز از غفلت از انقلاب را سه مسئله مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امیدواریم که با تکیه بر روحیه ولایتمداری ملت بر مشکلات غلبه کند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 80008

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/80008/انقلاب-اسلامی-فرهنگ-مقاومت-دنیا-صادر-کرده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir