شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80043
منبع : خبرگزاری مهر

کاهش شدید تولید سوهان در قم/ افزایش صادرات به کشورهای عربی

قم نيوز : رئیس اتحادیه سوهان پزان قم گفت: افزایش قیمت مواد اولیه باعث شده تولید سوهان در کارگاه‌های سوهان پزی قم به ۲۰ درصد کاهش یابد.
کاهش شدید تولید سوهان در قم/ افزایش صادرات به کشورهای عربی
کاهش شدید تولید سوهان در قم/ افزایش صادرات به کشورهای عربی
به گزارش قم نیوز اصغر جهانگیری اظهار داشت: با افزایش قیمت مواد اولیه سوهان، به مصرف کننده ضرر وارد شده است زیرا موجب افزایش قیمت تمام شده سوهان می‌شود و در نتیجه قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان سوهان با افزایش قیمت مواد اولیه زمین‌گیر شده‌اند، افزود: متأسفانه کارگاه‌هایی که صد درصد تولید داشتند اکنون تولیدشان به ۲۰ درصد کاهش یافته و به حالت نیمه تعطیل در آمده‌اند.

رئیس اتحادیه سوهان پزان قم بیان کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه طی ۲ سال گذشته در بازار داخلی شاهد رکود بوده‌ایم، بازاریابی در کشورهای عربی افزایش یافته و در نتیجه موجب رونق صادرات شده است.

وی با اشاره به بازار خوب سوهان در کشورهای لبنان و عراق افزود: سال گذشته حدود پنج میلیون دلار سوهان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

کیفیت سوهان همواره مورد توجه است

جهانگیری در خصوص کیفیت سوهان نیز تصریح کرد: تولیدکنندگان سوهان معتقدند که با ارائه جنس خوب مشتری بیشتری جذب می‌شود در نتیجه توجه ویژه‌ای بر کیفیت سوهان دارند.

وی بیان کرد: علاوه بر بازرسان اتحادیه سوهان پزی، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اتاق اصناف نیز به صورت دقیق بر فعالیت کارگاه‌های سوهان‌پزی نظارت دارند.

رئیس اتحادیه سوهان‌پزان قم گفت: یکی از مشکلات اساسی صنف سوهان پزان قم عدم اختصاص زمین‌های شهرک صنعتی شهاب است که مقرر شده بود تا اول تیرماه این زمین‌ها به اتحادیه واگذار شود اما تاکنون این اقدام انجام نگرفته است.

احداث شهرک تخصصی سوهان

وی ادامه داد: در نظر داریم شهرک تخصصی سوهان را در این منطقه احداث کنیم که به پروژه‌ای ملی تبدیل خواهد شد.

جهانگیری اضافه کرد: با توجه به اینکه مصوبه کارگروه و توسعه استان بر اختصاص این زمین‌ها بوده و این مصوبه لازم الاجراست باید هر چه سریع‌تر به اتحادیه واگذار شود.

وی با بیان اینکه مشکلی در زمینه شکر نداریم، افزود: عمده مشکل ما کمبود روغن نباتی است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcex78v.jh87ei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما