شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 80083
منبع : خبرگزاری ايرنا

اطلاعات موردنیاز کشاورزان قمی آنلاین منتشر می‌شود

قم نيوز : رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ اطلاعات حوزه کشاورزی قم به‌صورت آنلاین در سایت این سازمان منتشر شده و در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.
اطلاعات موردنیاز کشاورزان قمی آنلاین منتشر می‌شود
اطلاعات موردنیاز کشاورزان قمی آنلاین منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز علی قاسمی ورجانی بیان کرد: با ارتقا ساختار سایت سازمان جهاد کشاورزی قم طی ۲ سال گذشته، نیازی به مراجعه حضوری کشاورزان استان به سازمان نیست و تمام فرآیندهای اداری و دستورالعمل‌ها به‌صورت آنلاین در سایت سازمان منتشر و در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

وی افزود: این اطلاعات علاوه بر موضوع‌های اداری شامل سایر موارد همچون آموزش مراحل کاشت‌، داشت و برداشت گیاهان مختلف و ترویج سبک‌های نوین کشت در استان نیز می‌شود و تأثیر فراوانی در افزایش سطح آگاهی کشاورزان دارد.

وی ادامه داد: همچنین نشریات به‌روز حوزه ترویج و جدیدترین دستاوردهای کشاورزی برای استفاده در شرایط آب و هوایی قم نیز به‌صورت آنلاین در سایت سازمان بارگذاری و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

ورجانی گفت: انتشار آخرین اخبار حوزه کشاورزی و برجسته‌سازی تلاش کشاورزان استان برای تولید محصولات متنوع در شرایط آب و هوایی خاص قم، از دیگر امکانات این سایت است.

وی بیان کرد: سایت سازمان جهاد کشاورزی قم آمادگی کامل دارد تا آخرین دستاوردهای علمی و عملی کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان را در اختیار مخاطبان قرار دهد و تاکنون در این زمینه گزارش‌های بسیاری را منتشر کرده است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۰ هزار هکتار باغ و ۴۲ هزار هکتار زراعت است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcipuav.t1auv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما