شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 80088
منبع : خبرگزاری فارس

نقشه شوم براي محروميت مهدي‌زاده

قم نيوز : كابوس ناكامي‌هاي ستاره كاراته استان قم در ميادين برون‌مرزي اين رشته اين‌ مرتبه با حكم محروميت اتحاديه كاراته آسيا براي امير مهدي‌زاده تكرار شد.
كابوس ناكامي بالاي سر ستاره كاراته قم / نقشه شوم براي محروميت مهدي‌زاده
كابوس ناكامي بالاي سر ستاره كاراته قم / نقشه شوم براي محروميت مهدي‌زاده
به گزارش قم نیوز رقابت‌های کاراته 2019 قهرمانی آسیا چند روزی است که با حضور برترین‌های قاره کهن به میزبانی کشور ازبکستان در شهر تاشکند آغاز شده و امیر مهدی‌زاده ستاره یک دهه اخیر کاراته قم در میادین برون‌مرزی نیز همراه با دیگر ملی‌پوشان به این پیکارها اعزام شده است.

مهدی‌زاده که دارنده سه طلا و برنز قهرمانی آسیا، سه طلا و برنز قهرمانی کاراته دنیا، نقره جام جهانی، دو طلا و نقره بازی‌های آسیایی و چندین مدال از لیگ‌های جهانی و دیگر میادین بین‌المللی این رشته ورزشی پر مدال است و پرافتخارترین کاراته‌کای قم محسوب می‌شود، در وزن منهای 67 کیلوگرم همراه با تیم ملی به ازبکستان رفت.

اما گویا ناکامی‌ها دست از سر مهدی‌زاده بر نمی‌دارد، زیرا این کاراته‌کای پرتوان بعد از یک سال نتایج ضعیف در مسابقات آسیایی، جهانی و بین‌المللی مختلف، با یک مشکل حقوقی در رقابت‌های 2019 قهرمانی آسیا مواجه شد تا امکان حضور در این پیکارها نداشته و از رقابت کسب مدال محروم شود.

 

اما دلیل محرومیت ستاره کاراته استان قم از حضور در پیکارهای آسیایی این است که مهدی‌زاده شهریور ماه سال گذشته در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با اعتراض به نحوه داوری، روی سکوی توزیع مدال‌ برای یک لحظه مدال نقره خود را از گردن خارج کرد تا با حکم اتحادیه کاراته آسیا یک سال از حضور در میادین محروم شود.

پس از این اتفاق مسئولان وقت فدراسیون کاراته اعلام کردند‌ که‌ محرومیت مهدی‌زاده بخشیده شده تا مسوولان فعلی فدراسیون نیز پیگیر ماجرا نشوند و اتحادیه کاراته آسیا بر اساس همان حکم، نام وی را از جدول مسابقات 2019 قهرمانی کاراته بزرگسالان آسیا در کشور ازبکستان خارج کند.

این در حالی است که تلاش‌های فدراسیون کاراته ایران برای بخشیده شدن باقی‌مانده محرومیت یک ساله مهدی‌زاده بی‌نتیجه ماند و اتحادیه آسیا اعلام کرده که هنوز چند ماهی تا پایان محرومیت مهدی‌زاده باقی مانده، بنابراین مهدی‌زاده از حضور در مسابقات آسیایی امسال محروم است.

مهدی‌زاده: چرا من باید قربانی جنگ‌های نیابتی کاراته شوم؟

ستاره کاراته استان قم راجع به این اتفاق تصریح کرد: کار من درست یا غلط، تصمیمی بود که در آن لحظه گرفتم و بلافاصله مدال را به دور گردنم انداختم اما امروز بعد از یک سال و بعد از حضور در مراسم وزن‌کشی و دقیقا یک روز مانده به شروع مسابقات اعلام می‌شود که من محروم هستم، دقیقا زمانی که دیگر فرصتی برای اعتراض نداشته باشم.

امیر مهدی‌زاده تصریح کرد: این در صورتی است که بعد از بازی‌های آسیایی من در مسابقات آلمان و پیکارهای جهانی سال گذشته در کشور اسپانیا، مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان در چین، اتریش، ترکیه و مراکش شرکت کردم و در آن رقابت‌ها خبری از محرومیت من نبود.

وی خاطرنشان کرد: البته بعد از بازی‌های آسیایی مسوولان وقت فدراسیون کاراته خبر از لغو محرومیت من دادند و اعلام کردند با پرداخت جریمه این مشکل برطرف شده است، اگر من محروم بودم چرا ثبت‌نام شدم و چرا در وزن‌کشی حاضر شدم؟ برای من کاملا مشهود است که این اتفاقات چیزی جز تسویه حساب نیست، چرا من باید قربانی جنگ‌های نیابتی در کاراته شوم؟

امسال شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود و تیم ملی کاراته کشورمان با ترکیب کامل عازم این پیکارها شده است، مسابقاتی که با حضور 340 کاراته‌کا از 33 کشور جریان دارد و امیر مهدی‌زاده با سابقه کسب دو مدال طلا و یک برنز راهی این پیکارها شد اما مشکل محرومیت اجازه کسب مدال دیگری را از وی گرفت.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjz0j.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما