کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله اراکی: علت سکته و فوت حجت الاسلام حائری

خبرگزاری حوزه نیوز , 29 تير 1398 ساعت 16:24

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما هشت سال برای ارزش های اسلامی شهید داده ایم و شهدای ما پیرامون این موضوع وصیت های فراوانی کرده اند؛ نباید در صداوسیمای ما چهره افراد هنجار شکن نشان داده شود و این باید تبدیل به قانون شود.


به گزارش قم نیوز آیت الله محسن اراکی در مراسم  بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین حائری که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، شخصیت آن عالم فقید را از چند جنبه درس آموز دانست و عنوان کرد: وی از نظر علمی بسیار شخصیت برجسته ای داشت و از وفاداران مکتب شهید صدر، امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب بود.

وی متن وصیت شهید صدر درباره حمایت از حرکت امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و افزود: وفاداری به مکتب امام خمینی(ره) برجسته ترین ویژگی شاگردان شهید صدر بوده و یکی از فرمایشات شهید صدر این است که باید همه در راه اهداف امام ذوب شوند، تا آنجا که می فرمایند دیگر از مرجعیت من سخن نگویید، مرجعیت واحد از آن امام خمینی(ره) بوده و همه باید تحت لوای ایشان جمع شویم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وصیت نامه شهید صدر را آغازگر حرکت شاگردان در حمایت از انقلاب اسلامی دانست و گفت: از جمله افرادی که به این وصیت عمل کرده و سراسر وجود خود را در خدمت امام و انقلاب و رهبر انقلاب گذاشت،حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا حائری بود.

آیت الله اراکی بیان کرد: گلایه از وضعیت حجاب مهم ترین نکته ای بود که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حائری در آخرین جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ناراحتی مطرح کرد، وی از برخی از مسئولین ناراحت بود و همسر این عالم فقید می گفت که در اثر این ناراحتی ها سکته کرد.

وی مطرح کرد: ما هشت سال برای ارزش های اسلامی شهید داده ایم و شهدای ما پیرامون این موضوع وصیت های فراوانی کرده اند؛ نباید در صداوسیمای ما چهره افراد هنجار شکن نشان داده شود و این باید تبدیل به قانون شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: این غیرت اسلامی را همه باید داشته باشند، رسانه ها و نهادهای ما بالاخص در قم باید از این غیرت برخوردار باشند و نباید ما در این شهر شاهد گستاخی بعضی ها با هنجارشکنی ها باشیم، نباید شاهد جولان افرادی در خیابان ها باشیم که به عمد به ارزش های اسلامی پشت می کنند.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: از مهم ترین ویژگی های مدرسه علی بن ابیطالب(ع) همین غیرت اسلامی بوده و اگر کسی از غم این گستاخی ها کالبد تهی کند به جاست.

وی با بیان اینکه همه دستاوردها به دلیل وجود ولایت است، یادآور شد:مرحوم حائری پایبند و معتقد به امر ولایت بود و در این زمینه به ولایت امام خمینی(ره) بر امت اسلامی معتقد بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: جنگ اصلی انبیا و رسول اکرم با دشمنان، بر سر مسئله ولایت و ولایت پذیری بود و مشکل اصلی جامعه بشریت زیر بار ولایت نرفتن است؛ امروز کلید حل مشکلات توجه به فرمایشات رهبر انقلاب است.

آیت الله اراکی ادامه داد: در دوران رضاخان بی حجابی را با سرنیزه بر جامعه تحمیل کردند و آنچه بر جامعه ما تحمیل می شود، بی حجابی و بد حجابی است و ما امیدواریم به این مسئله توجه جدی داشته باشند، چرا که می توان گفت که مرحوم حائری در غم این فاجعه از دنیا رفت.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 80100

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/80100/آیت-الله-اراکی-علت-سکته-فوت-حجت-الاسلام-حائری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir