يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 80137
منبع : خبرگزاری فارس

مدارس تابستانی سلامت و دین در قم آغاز به‌ کار کرد

قم نيوز : مدارس تابستانی سلامت و دین با شرکت 108 دانشجو از 30 دانشگاه مختلف کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در شهر کریمه اهل‌بیت(س) آغاز به‌کار کرد.
مدارس تابستانی سلامت و دین در قم آغاز به‌ کار کرد
مدارس تابستانی سلامت و دین در قم آغاز به‌ کار کرد
به گزارش قم نیوز مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی قم در مجتمع دانشگاهی پردیس این دانشگاه برگزار شد.

اکرم حیدری رئیس دانشکده سلامت و دین در این مراسم با اشاره به اینکه این مدرسه از سال 95 با موضوعاتی از جمله فلسفه پزشکی و سلامت در قرآن و حدیث دنبال شده است، اظهار کرد: در ابتدای کار اساتیدی که بتوانند در این زمینه‌ها تدریس کنند کم بودند اما حمایت‌های آن‌ها موجب شد که کار را با قدرت بیشتری دنبال کنیم.

وی از فعالیت سه مدرسه مختلف تابستانی با محوریت اخلاق، احادیث و فلسفه پزشکی در سال 96 یاد کرد و افزود: این تجربه به ما ثابت کرد که می‌توانیم در عرض یک سال حوزه فعالیت و دامنشی سلامت و دین را با همکاری اساتید، دانشگاه و نیروهای اجرایی گسترش دهیم.

حیدری با اشاره به اینکه طرح مدرسه تابستانی سلامت و دین در سال گذشته به پنج مدرسه گسترش یافت، تصریح کرد: میزبان اصلی شرکت‌کنندگان این مدارس تابستانه حضرت معصومه(س) هستند که امیدواریم در این مدارس به شیوه مطلوب به مهمانان حضرت خدمت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: 134 نفر از 30 دانشگاه کشور برای مدارس تابستانه سلامت و دین ثبت‌نام کردند و از میان آن‌ها 108 نفر برای حضور در این مدارس انتخاب شده که 10 درصد از این دانشجویان به دانشگاه علوم پزشکی قم اختصاص دارند.

رئیس دانشکده دین و سلامت با تاکید بر اینکه در مدارس تابستانه هدف بزرگ تلفیق سلامت و دین هستیم، عنوان کرد: مدرسه فقه سلامت با 31 نفر، مدرسه سلامت در احادیث با 21 نفر و مدرسه سلامت معنوی نیز با 59 نفر کار خود را دنبال می‌کنند.

دیدار با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، زیارت حرم حضرت معصومه(س) و غبارروبی مضجع شریف، بازدید از بیت امام خمینی(ره) و شرکت در کارگاه‌های آموزشی با حضور شخصیت‌های شناخته‌شده از دیگر برنامه‌های شرکت‌کنندگان در این مدارس تابستانی است.
خاطرنشان می‌شود، چهارمین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین کار خود را از امروز آغاز کرده و با برگزاری کلاس‌های آموزشی تا دوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciyzav.t1aup2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما