يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 80138
منبع : خبرگزاری فارس

بزرگان علوم اسلامی به جهالت جاهلان در حوزه سلامت معنوی حساس باشند

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: بزرگان و دانشمندان فاخر و فرهیخته علوم اسلامی باید نسبت به جهالت‌های جاهلان فعال در حوزه سلامت معنوی حساس باشند.
بزرگان علوم اسلامی به جهالت جاهلان در حوزه سلامت معنوی حساس باشند
بزرگان علوم اسلامی به جهالت جاهلان در حوزه سلامت معنوی حساس باشند
به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی‌خواه پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین که در مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها پاسخ‌گویی به پرسش‌های بروز و جدید جوامع و مردم در سطح ملی و جهانی است، اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌ها درحال حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم هستند که در واقع این حرکت ناظر بر پاسخ‌گویی به سؤالات و پرسش‌های مردم است.
وی برپایی دانشکده سلامت و دین در قم را عمل به رسالتی در راستای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و نیازهای به‌روز مردم دانست و تصریح کرد: کشف ارتباط میان مباحث باورهای دینی و اعتقادی با سلامت در این مجموعه دنبال می‌شود درحالی‌که برخی نمی‌خواهند نگاه پاک دین با مباحث سلامت جامعه گره بخورد و به جای آن مفاهیم ساختگی را با موضوع سلامت گره می‌زنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: طی یکی دو دهه اخیر موضوع سلامت معنوی توسط سازمان بهداشت جهانی وارد تعریف‌های حوزه سلامت شده است و زمانی که به این تعریف نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که بسیار ناقص است و با باور دین مقدس اسلام تفاوت دارد و این نشان می‌دهد برخی با نگاه نادرستی به این مقوله وارد شده‌اند.
وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های شهر مقدس قم تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم به‌عنوان نماینده مجموعه‌های مرتبط با سلامت در قم به دنبال پاسخ‌گویی به پرسش‌های حوزه سلامت با استفاده از آموزه‌های دینی است به همین علت یک گام ملی و بین‌المللی را برداشته است که امیدواریم در آن موفق باشد.
ایرانی‌خواه از سلامت معنوی به‌عنوان یک موضوع گران‌بها نام برد و گفت: برخی برای اینکه مباحث مرتبط با سلامت معنوی را به نام خود ثبت کنند به اشتباه در این حوزه ارائه نظر داشته‌اند.
وی ادامه داد: افراد یا گروه‌هایی نیز از روی جهالت فتنه‌هایی را دنبال و تعریف محدودی را از سلامت معنوی ارائه کرده‌اند، این مفاهیم ساختگی و مقدماتی توسط برخی در ایران اسلامی نیز ترویج داده می‌شود به همین علت بزرگان و دانشمندان فاخر و فرهیخته علوم اسلامی باید نسبت به جهالت‌های جاهلان حساس باشند.
ایرانی‌خواه از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان حوزه علمیه و وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم با محوریت مأموریت‌هایی که بر عهده دانشکده سلامت و دین گذاشته شده عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه را دنبال خواهد کرد که امیدواریم این تفاهم‌نامه زمینه‌ای باشد تا بتوانیم تا تعاملات دانشگاه و حوزه را به قله مورد نظر برسانیم.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjoveo.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما