دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 80192
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی قم:

حوزه سلامت را از نگاه عمیق دینی بازشناسی نماییم

قم نيوز : ایجاد دانشکده سلامت و دین از ابتکارات دانشکده علوم پزشکی قم بود که علی رغم تمام مخالفت ها و ناملایمات این مهم شکل گرفت؛ تا کنون چندین رشته ناظر به موضوع سلامت و دین تاسیس شده است.
حوزه سلامت را از نگاه عمیق دینی بازشناسی نماییم
حوزه سلامت را از نگاه عمیق دینی بازشناسی نماییم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طاهری در دیدار دانشجویان علوم پزشکی قم، با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، بحث تولید علم را از مهمترین منویات مقام معظم رهبری و از راهبردهای هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز داشت: در دنیای کنونی برای داشتن حرف نو و جدید، باید ضمن بازگشت به مبانی دینی اصیل، حوزه سلامت را از نگاه عمیق دینی بازشناسی نماییم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان این که باید با نگاه میان رشته ای ضمن درک معارف غنی دین، درک درستی از محیط سلامت و موضوع دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ایجاد دانشکده سلامت و دین از ابتکارات دانشکده علوم پزشکی قم بود که علی رغم تمام مخالفت ها و ناملایمات این مهم شکل گرفت؛ تا کنون چندین رشته ناظر به موضوع سلامت و دین تاسیس شده است.

وی با بیان این که در تاسیس دانشکده سلامت و دین از حمایت و هدایت اندیشه ناب مراکز پژوهشی حوزه ها علمیه استفاده شده است، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با ارتقای این گفتمان در همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور شاهد اسلامی شدن متون عمده دانشگاهی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در بخش پایانی سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از اردوی دانشجویان علوم پزشکی، تصریح کرد: در این دوره ناظر به موضوعاتی چون؛ احادیث و روایات پزشکی، فقه پزشکی و سلامت معنوی کارگاه های متعددی برگزار می گردد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcj8veo.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما