سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80242
منبع : خبرگزاری ايرنا

۵۷ گروه تئاتر مسجد در قم فعال شد

قم نيوز : مسئول واحد نمایش حوزه هنری قم، فعال‌سازی گروه‌های بچه‌های مسجد در مساجد استان را یکی از اولویت‌های این حوزه دانست و گفت: تئاتر بچه‌های مسجد استان از ۳۳ گروه در سال گذشته به ۵۷ گروه در سال جاری افزایش یافته است.
۵۷ گروه تئاتر مسجد در قم فعال شد
۵۷ گروه تئاتر مسجد در قم فعال شد
به گزارش قم نیوز احمد سلیمانی با تاکید بر فعالیت ویژه حوزه هنری در سطح مساجد استان افزود: با وجود اینکه قم جزو استان‌هایی بود که نسبت به افتتاح دفتر تئاتر بچه‌های مسجد دیر اقدام کرد ولی ورود حوزه هنری استان به این موضوع واقعی و با برنامه‌ریزی بلندمدت است.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری قم، ادامه داد: به جای ورود گروه‌های تئاتر حرفه ای به مساجد، از خود بچه‌های مساجد برای راه‌اندازی گروه‌های بچه‌های مسجد استفاده شد که این موضوع موجب گردید تا پایه‌ریزی آموزشی مناسبی برای استعدادیابی نوجوانان فعال در مساجد استان در حوزه تئاتر صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای فعال‌سازی گروه‌های تئاتر مساجد، هنرجویانی که چند سال آموزش‌های لازم را در کارگاه‌های مختلف آموزشی حوزه هنری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گذرانده بودند، پس از برگزاری دوره مربیگری، برای شناسایی نوجوانان مستعد و فعالیت آموزشی به مساجد مختلف معرفی شدند.

سلیمانی افزود: نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد سال گذشته برگزار و نفرات برتر به تهران معرفی شدند که این جشنواره زمینه‌ای برای انگیزه بخشی و ارتقای تولیدات نمایشی در سطح مساجد استان شده است.

وی نگاه به تئاتر بچه‌های مسجد در قم را حرفه‌ای و به دور از کار نمایشی دانست و گفت: ساماندهی نوجوانان علاقه مند به تئاتر با محوریت مساجد به طور قطع موجب ظرفیت‌سازی، تحول و تضمین آینده هنرنمایشی استان می باشد.

تئاتر بچه‌های مسجد در سال‌های ابتدایی انقلاب در کشور شکل گرفته و با برگزاری جشنواره‌های متعدد کشوری هنرمندان بسیاری را در عرصه تئاتر به کشور معرفی کرده بود که به دلیل جایگاه ممتاز قم در تئاتر، دبیرخانه دائمی جشنواره در این استان قرار داشت. با احیای مجدد تئاتر بچه‌های مسجد در سال‌های اخیر پس از ۱۰ سال تعطیلی دبیرخانه این جشنواره در کشور بار دیگر فعال شد.

بیش از ۳۰۰ گروه تئاتر در مساجد کشور شناسایی و دفتر تئاتر بچه‌های مسجد در اکثر استان‌های کشور تأسیس شده است.
از ۲۵ هزار کانون فرهنگی در سطح کشور، ۵۰۰ کانون در قم قرار دارد، که از این تعداد بیش از ۳۵۰ کانون فرهنگی فعال است.
۴۰ هزار تن عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم هستند و بیش از ۲ هزار تن از طلبه‌های حوزه‌های علمیه در قالب کادر مربی در کانون‌ها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf00dc.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما