چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 80283
منبع : خبرگزاری فارس

سرانه فضای سبز شهر قم باید به ۲۶ مترمربع برسد

قم نيوز : شهردار قم گفت: سرانه فضای سبز قم سال ۹۴ نزدیک به ۱۴ مترمربع بوده که امروز به بیش از ۱۹ مترمربع رسیده است و برنامه داریم تا سال ۱۴۰۰ این سرانه را به ۲۶ مترمربع به ازای هر شهروند قمی برسانیم.
سرانه فضای سبز شهر قم باید به ۲۶ مترمربع برسد
سرانه فضای سبز شهر قم باید به ۲۶ مترمربع برسد
به گزارش قم نیوز سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه شهر قم در مرکز کشور، مرکز جهان تشیع و حوزه‌های علمیه شیعه است، اظهار کرد: ۸۶ هزار طلبه در قم در حال تحصیل هستند و ۱۱۸ کشور نماینده در قم دارند و مراجع عظام تقلید نیز در این شهر سکونت دارند.

شهردار قم با تاکید بر اینکه قم پایتخت معنوی کشور است، تصریح کرد: قم از نظر ابعاد مختلفی ظرفیت‌های شگرفی در کشور دارد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه این شهر با بیش از یک میلیون جمعیت در چهارراه مواصلاتی مرکز کشور قرار دارد، گفت: قم خاستگاه انقلاب، خاستگاه تمدن و فرهنگی دینی، تقریب مذاهب و… است و بیش از ۶۰۰ مرکز پژوهشی و دانشگاهی در این شهر فعال است که این شهر را در جایگاه بالایی قرار داده و در کشور و جهان شاخص کرده است.

وی با بیان اینکه اقلیم قم اقلیم خشکی است و شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه زیست محیطی دارد، اظهار کرد: سرانه فضای سبز قم سال ۹۴ نزدیک به ۱۴ مترمربع بوده که امروز به بیش از ۱۹ مترمربع رسیده است و برنامه داریم تا سال ۱۴۰۰ این سرانه را به ۲۶ مترمربع به ازای هر شهروند قمی برسانیم.

شهردار قم رویکرد توسعه فضای سبز در شهر را مهم ارزیابی کرد و افزود: ماندگاری زائر در قم حدود هشت ساعت است و به دنبال این هستیم که آن را به دو روز برسانیم؛ در شرایط فعلی تنها زائرین خدمات می‌گیرند در حالی که اگر این میزان ماندگاری به دوروز برسد اقتصاد شهر نیز متحول خواهد شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaeuna.49nwa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما