پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : 80380
منبع : خبرگزاری تسنیم

کمیته امداد قم 205 فقره تسهیلات اشتغال ‌روستایی ‌پرداخت کرد

قم نيوز : جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قم تشکیل و در آن از پرداخت ۲۰۵ فقره تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به متقاضیان خبر داده شد.
کمیته امداد قم ۲۰۵ فقره تسهیلات اشتغال ‌روستایی ‌پرداخت کرد
کمیته امداد قم ۲۰۵ فقره تسهیلات اشتغال ‌روستایی ‌پرداخت کرد
به گزارش قم نیوز جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری ظهر امروز به ریاست بهرام سرمست استاندار قم و با حضور احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

تشکیل گروه‌های کاری اقتصاد، اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری و گردشگری در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مصوبه این جلسه بود.

در این جلسه احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید در جلسات کارگروه آمار دقیق ارائه شود، اظهار داشت: حسن گزارش ارائه‌شده در جلسه امروز این بود که تعارضات موجود در سامانه کارا رفع می‌شود، این سامانه را دولت به وجود آورده و همه اطلاعات در این سامانه ثبت‌شده و باید یک‌راستی آزمایی در این سامانه صورت بگیرد.

در ادامه جلسه استاندار قم ابراز کرد: انتظارمان از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان این است که تیم کارشناسی  این سازمان نقش خود را به‌خوبی انجام داده و هیچ دستگاهی نمی‌تواند وظایف خود را رفع تکلیف کند.

بهرام سرمست با تأکید بر ارائه آمار درست در جلسات استانداری گفت: در جلسات به دنبال اصلاح فرایند تصمیم‌گیری‌ها هستیم، اگر آمار ما اشتباه باشد و اصلاح نشود اختلال در تصمیم‌گیری به وجود می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه این جلسات جلسه تصمیم‌گیری بوده و جلسه کارشناسی نیست، خاطرنشان کرد: موارد ابهامی احصاء شده و راهکارهای موجود ارائه شود.

سپس حجت‌الاسلام ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در رابطه با ارائه آمار درست و صحیح در جلسات گفت: باید نسبت به آمار ارائه‌شده در این جلسه، راستی آزمایی و تنقیح صورت می‌گرفت و بعد در جلسه مطرح می‌شد، در اینکه کمیته فنی قدری شتاب‌زده عمل کرده و طرح‌های معرفی‌شده به بانک بیش از سقف موردنظر بوده است جای سؤال است.

در پایان مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره سهم بسته حمایتی کمیته امداد از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی گفت: از این صندوق حدود 21 میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص پیداکرده  و  تاکنون برای 205 نفر تسهیلات پرداخت‌شده است

اکبر میرشکار تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این طرح‌ها مقوله دام است، با توجه به مشکلی که تولید دام در کشور پیداکرده باید با یک نظارت دقیق‌تری وام‌های مرتبط با دام را پرداخت کنند.

وی همچنین مطرح کرد: نزدیک به 20 پرونده در صندوق کارآفرینی امید  در بخش خودروداریم که مشکل‌دار شده‌اند و  باید مشکل دو بخش بخش دام و خودرو حل شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciupav.t1auv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما