پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : 80390
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

ممانعت از افتتاح حساب بانکی بانوی مسلمان آمریکایی به خاطر حجاب و نام عربی شوهر

قم نيوز : سیتی بانک در شهر نیویورک آمریکا، مانع از افتتاح حساب بانکی توسط یک زن محجبه شد و به محض اینکه نام عربی شوهرش را به زبان آورد، متصدی بانک از افتتاح حساب برای وی امتناع ورزید.
ممانعت از افتتاح حساب بانکی بانوی مسلمان آمریکایی به خاطر حجاب و نام عربی شوهر
ممانعت از افتتاح حساب بانکی بانوی مسلمان آمریکایی به خاطر حجاب و نام عربی شوهر
به گزارش قم نیوز یک زن محجبه که قصد داشت یک حساب بانکی در شرکت خدمات مالی «سیتی بانک» در محله منهتن در شهر نیویورک آمریکا افتتاح کند، به محض اینکه نام عربی شوهرش را به زبان آورد، متصدی بانک از افتتاح حساب برای وی امتناع ورزید.

طبق شکایت نامه 5 صفحه ای که روز گذشته توسط شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) از این زن مسلمان، که خواست نامش فاش نشود، تنظیم گردید، وی در روز 3 جولای به بانک شعبه منهتن رفته، اما بدون هیچ توضیحی به وی اجازه افتتاح حساب بانکی جدید با مبلغ 3 هزار و 800 دلار نداده اند.

گفته می شود طبق شکایت این زن مسلمان، وی به محض اینکه نام عربی شوهرش را به زبان آورده و این اسم وارد کامپیوتر شده، اوضاع برای زن مسلمان وخیم تر نیز شده است و متصدی بانک به او گفته که 3-4 روز تحقیقات درباره شوهر وی به طول می انجامد. او درباره علت این تحقیقات سئوال کرده اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

شورای کایر، بزرگترین مرکز حامی حقوق مدنی مسلمانان در ایالات متحده اعلام کرد: مراجعه به بانک درحالی که مسلمان باشی، عملا نباید جرم محسوب شود، اما با این وجود موسسه مالی مسلمانان آمریکایی را منزوی کرده و برخورد تبعیض آمیزی علیه آنان دارند.

احمد محمد ، مدیر قانونی کایر گفت: سیتی بانک باید به حقوق مدنی و آزادی های مسلمانان نیویوریک احترام گذاشته و فورا آیین نامه هایش را اصلاح کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjyteo.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما