جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 80397
منبع : خبرگزاری فارس

بهسازی بافت‌های تاریخی شهر قم متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی مذهبی

قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) بر بهسازی بافت‌های تاریخی شهر قم متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی مذهبی تاکید کرد.
بهسازی بافت‌های تاریخی شهر قم متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی مذهبی
بهسازی بافت‌های تاریخی شهر قم متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی مذهبی
به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی امروز با اشاره به احیای سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر، گفت: از بدو احیای سازمان یکی از اهداف اصلی شناسایی و ارزش‌گذاری موقعیت‌های تاریخی فرهنگی شهر قم بوده است؛ قم هم مانند بسیاری از شهرهای دیگر بر مبنای بازار، مسجد جامع، ورودی‌های شهر و الگوهای ارگانیک خود شکل گرفته و در توسعه شهری این موارد مورد غفلت بوده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اجرای طرح بهسازی بافت‌های تاریخی شهر قم که توسط شهرداری اجرایی شده است، افزود: موضوعی که در اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفته است همچون دیگر شهرها، شناسایی گذرهای اصلی، گونه های ارزشمند، ایجاد ارتباط بین آنها، زنده کردن الگوها به لحاظ عملکرد و سیما بوده است و یکی از مهم‌ترین بخش‌ها امکان معرفی این گذرها و محورها به زائرین کریمه اهل بیت(س) بوده است.

خاکی با اشاره به تحلیل نقشه‌های قدیم شهر، مطالعات اجتماعی، تاریخ و گذشته شهر، خاطرنشان کرد: عناصر مهم فرهنگی و مذهبی شهر قم تحلیل شد و در نهایت محورهایی را شناسایی کردیم و با در نظر گرفتن شاخص‌های تاریخی نسبت به بهسازی کف و جداره  آنها در مرحله اول اقدام کردیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcguw97.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهندس
حرف زیاد می زنید ولی اهل عمل نیستید میدان کهنه و بازار کهنه قم باقدمت صفویه و قاجاریه را در بطن قم رها کردید و فقط شانتاژ می کنید که باید بافت تاریخی بهسازی شود دیگر بافتی نمانده که شما بهسازی کنید.‌.