شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 80439
منبع : خبرگزاری ايرنا

مدارس قم دارای تیم های امدادی آموزش دیده می شوند

قم نيوز : کارشناس جوانان جمعیت هلال احمر قم با اشاره به تمرکز این جمعیت به آموزش های امدادی در رده سنی پایه گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته حداقل ۲ تیم امدادی آموزش دیده در تمام مدارس استان ایجاد می شود.
مدارس قم دارای تیم های امدادی آموزش دیده می شوند
مدارس قم دارای تیم های امدادی آموزش دیده می شوند
به گزارش قم نیوز محمد قادری با بیان اینکه دوره های آموزش جمعیت هلال احمر محدود به تابستان نبوده و در طول سال به صورت مستمر برگزار می شود، اظهار داشت: آموزش های هلال احمر مقطعی نیست و با ایجاد ارتباط مستمر با شرکت کنندگان در دوره های مختلف،‌دوره های ارتقای مهارت های امدادی برای آنها برگزار می شود.

وی،‌ مهدکودک ها و آموزش پرورش را جامعه هدف جمعیت هلال احمر دانست و ادامه داد: ایران جزو معدود کشورهای دنیاست که آموزش های امدادی در مهدکودک ها را برنامه ریزی و اجرا کرده که این موضوع استان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

کارشناس جوانان جمعیت هلال احمر قم افزود: ایجاد کانون های دانش آموزی و دانشجویی در مدارس و دانشگاه ها و همچنین اجرای طرح دادرس(‌دانش آموزان آماده در روزهای سخت) از جمله اقدام هایی است که برای توسعه آموزش های امدادی در سطح کشور و استان در حال برگزاری می باشد.

وی ادامه داد: هدف از دوره های آموزشی هلال احمر، آموزش و ارتباط  مستمر با دانش آموزان در ۹ شاخص مهم امدای از جمله برپایی چادر، ‌حمل مصدوم، اطفاء حریق و آموزش های لازم در زمان حادثه است.

قادری اظهار داشت: در مرحله اول،‌ آموزش مربیان مدارس انجام و سپس در هر مدرسه تیم های امدادی تشکیل می شود که این تیم ها در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری شرکت می کنند.

۲۲ هزار تن عضو فعال در جمعیت هلال احمر قم وجود دارد ضمن اینکه بالغ بر ۱۰۶ خانه هلال در سطح استان وجود دارد که درآنها آموزش ها مختلف امدادی به مردم داده می شود.

 هلال احمر استان برای پنجمین سال متوالی در سال گذشته در حوزه جوانان به عنوان دستگاه برتر در غنی سازی اوقات فراغت انتخاب شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdno0j.yt0zs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما