يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 80449
منبع : خبرگزاری فارس

حل اساسی مشکل فاضلاب پردیسان 280 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: برای احداث تصفیه خانه فاضلاب پردیسان و خطوط انتقال آن به مبلغ 280 میلیارد تومان نیاز است.
حل اساسی مشکل فاضلاب پردیسان 280 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
حل اساسی مشکل فاضلاب پردیسان 280 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
به گزارش قم نیوز علی جان صادق پور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر قم اظهار کرد: در سال گذشته 45 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای 13 پروژه تملک دارایی‌های سرمایه ای شرکت آب و فاضلاب استان بود، 70 درصد تخصیص در خصوص این اعتبارات صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مدیریتی که در زمینه سیل در استان قم صورت گرفت و خسارت چندانی به استان وارد نشد، اعتبارات قابل توجهی در زمینه تنش آبی برای قم تخصیص پیدا نکرد، اما باز هم پیگیری می‌کنیم که اعتبارات بیشتری در این خصوص دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: کیفیت هزینه کرد اعتبارات بسیار مهم تر از خود جذب اعتبارات است و برای هر ریال بودجه ای که برای شهر قم دریافت می‌کنیم، باید برنامه داشته باشیم.

صادق پور با اشاره به فرصت‌های جذب اعتبارات برای استان قم اظهار کرد: برای جذب اعتبارات برای زیرساخت‌های مسکن مهر در استان تلاش می‌کنیم، این ردیف سرجمع کشور 156 میلیارد تومان اعتبار دارد که البته هنوز قطعی نشده است.

وی ادامه داد: آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی و ارتقای کیفی آب شرب از جمله اعتبارات قانون بودجه 1398 مربوط به وزارت نیرو است، این اعتبار طی سه سال گذشته در قانون بودجه پایدار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: برای اجرای پروژه فاضلاب پردیسان از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کردیم، تنش در این خصوص به صورت موقت رفع شده، ولی بحث فاضلاب پردیسان آتش زیر خاکستر است و هنوز زمین تصفیه خانه پردیسان را دریافت نکردیم.

صادق پور با اشاره به پروژه‌های مورد نیاز شهر قم اظهار کرد: برای احداث تصفیه خانه فاضلاب پردیسان و خطوط انتقال آن به مبلغ 280 میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: تکمیل باقی مانده تاسیسات فاضلاب شهر قم به ویژه در مناطق با تراکم بالا و نفوذ پذیری پایین خاک شامل توسعه شبکه خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: بازسازی خط انتقال آب قدیم 15 خرداد به شهر قم از پروژه‌های موردنیاز این شرکت است که 20 میلیارد تومان برای این پروژه نیاز است.

صادق پور با اشاره به شوری آب شهر قم اظهار کرد: برای رفع مشکل شوری آب در مناطق شمالی شهر، اجرای خط رینگ آب شمال شهر با هدف تعدیل فشار در پیک مصرف به طول 8 کیلومتر با قطر 800 ملی متر با اعتبار 25 میلیارد تومان ضروری است.

وی ادامه داد: مخازن قدیمی بتنی و فلزی سالاریه که مخازن اصلی شهر قم هستند، روی گسل قم قرار دارند و باید به محدوده مخازن بالای پردیسان منتقل شوند، اراضی تملک شده است و برای اجرای این پروژه 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: 100 میلیون مترمکعب تخصیص آب سرشاخه‌های دز به شهر قم است، با تثبیت رشد جمعیت پیش بینی رسیدن مصرف آب شهر قم به 170 میلیون مترمکعب تا سال 1404 را داریم، باید به دنبال حفظ منابع آب شهر در چاه‌های علی آباد باشیم و این چاه‌ها نباید به بخش کشاورزی یا صنعتی تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdceoe8v.jh87ei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما