دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 80511
منبع : خبرگزاری ايرنا

۲۵ نمایشگاه در نگار گذر قم به نمایش درآمده است

قم نيوز : مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری قم با اشاره به فعالیت حدود ۲ ساله نگارگذر خیابان صفائیه در این استان گفت: تا کنون ۸۲۵ اثر در قالب ۲۵ نمایشگاه در این نگار گذر به نمایش درآمده است.
۲۵ نمایشگاه در نگار گذر قم به نمایش درآمده است.
۲۵ نمایشگاه در نگار گذر قم به نمایش درآمده است.
به گزارش قم نیوز مهدی ایمانی هدف از راه انداری نگارگذر در قم را رفع برخی محدودیت‌های زیرساختی  دانست و اظهار داشت: این نگار گذر در سال ۱۳۹۶ با تلاش حوزه هنری استان و مساعدت سازمان فرهنگی، ورزشی اجتماعی شهرداری قم با ظرفیت ۳۳ اثر در پیاده گذر خیابان صفائیه راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به فقر زیرساخت‌های فرهنگی در قم ادامه داد: نگارخانه و نگارستان‌های انگشت‌شماری در استان وجود دارد که این زیرساخت‌های فرهنگی تنها به شهر قم نیز محدود شده است که متاسفانه عموم مردم حتی از وجود چنین زیرساخت‌هایی در استان بی‌خبر هستند.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری قم، با اشاره به اهداف ایجاد نگارگذر در قم، افزود: ذائقه سازی در حوزه فرهنگ و هنر، افزایش سرانه و خوراک فرهنگی برای خانواده‌ها، ارائه آثار و معرفی هنرمندان، ‌استفاده از ظرفیت‌های موجود و ایجاد بسترهای هنری از جمله اهداف مهم شکل‌گیری این نگارگذر در این شهر است.

ایمانی، ادامه داد: بی‌توجهی به مسائل هنری ناشی از عدم شناخت کافی مسئولان نسبت به اهمیت فرهنگ و هنری و دلیل عمده نادیده گرفته شدن هنر و هنرمندان، در اولویت نبودن فرهنگ در میان مردم است.

وی اظهار داشت: حوزه هنری قم با درک مسائل و معضلات حوزه فرهنگ و هنر در استان با ارائه طرحی در خصوص ایجاد نگار گذر، بر آن شد تا باهدف فرهنگ‌سازی و مواجه مردم با آثار هنری هنرمندان شهر و فرهنگ‌سازی در مسائل مختلف به واسطه آثار هنری در سطح عموم مردم و علاقه‌مندان نگارگذر فرهنگ را تجهیز و راه‌اندازی کرد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری قم، با بیان اینکه این نگارگذر بازخوردهای مثبت بسیار زیادی داشته است گفت: استقبال مردم از این نگار گذر این نکته را نشان می‌دهد که شهر قم ظرفیت ایجاد نگارگذرهای جدید با ساختاری حرفه‌ای را داراست.

نگارستان اشراق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، نگارخانه فرهنگ و نگارخانه شهید آوینی وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگارخانه سوره وابسته به حوزه هنری از جمله شاخص‌ترین نگارخانه‌ها و نگارستان‌های قم است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcezn8v.jh87zi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما