يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : 8057
نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد:

ضرورت بهره‌گیری از روش‌های جدید در استفاده از آب

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کم آبی در استان یک واقعیت است، بر ضرورت بهره‌گیری از روش‌های جدید در استفاده از آب تاکید کرد.
ضرورت بهره‌گیری از روش‌های جدید در استفاده از آب
به گزارش قم نیوز، احمد امیر آبادی در دیدار مدیرعامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان قم موضوع آب را مسئله مهمی دانست و با بیان اینکه کم آبی در استان یک واقعیت است، اظهار داشت: بهره‌گیری از روش‌های جدید و مدرن در استفاده از آب باید هم در بخش کشاورزی و هم شرب مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تولید تجهیزات و شیرآلات کاهنده مصرف تصریح کرد: سازندگان و تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات صنعت آب باید در تولیدات خود روش‌های جدید و به روز مورد استفاده قرار دهند تا از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین کاهش هدر رفت آب در شبکه و تاسیسات آبرسانی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: باید با سرمایه‌گذاری و اقدامات مناسب در این بخش و تعویض نقاط قدیمی و فرسوده شبکه از هدررفت آب جلوگیری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آب ارزان به دست نمی‌آید که به آسانی هدر رود، بر ضرورت استفاده صحیح از آب و پرهیز از اسراف توسط مردم تاکید و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در زمینه فرهنگ‌سازی در استفاده از آب تلاش کنند تا مردم خطر کمبود آب را احساس کنند و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

امیرآبادی فعالیت‌های فرهنگی را در زمینه نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی ضروری دانست و اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی به ویژه شهرداری و آموزش و پرورش نیز از ظرفیت خوبی در این زمینه برخوردار هستند که باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای خطوط انتقال و شبکه فاضلاب در شهر قم گفت: شرکت آب و فاضلاب در بخش‌ فاضلاب کار بزرگی را شروع کرده و با روندی که پیش می‌رود در این بخش آینده خوبی برای قم در پیش رو خواهیم داشت.

وی همچنین بر تسریع در نصب و اتصال منازل به شبکه‌ فاضلاب و استفاده از پساب تولیدی در بخش کشاورزی تاکید کرد و ابراز داشت: در گذشته بخش اعظمی از فضای سبز شهر قم از شبکه آب شرب آبیاری می‌شد که با توجه به هزینه‌های هنگفت تامین آب اقدام پسندیده‌ای نیست.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل کم‌آبی در استان باید هر چه سریعتر با همکاری شرکت‌های آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، شهرداری و سازمان جهاد کشاورزی پساب فاضلاب در بخش فضای سبز و کشاورزی مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.sbwurhbgziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما