سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 80572
منبع : خبرگزاری تسنیم

بزرگترین اطلاعات ژنتیکی سلولی در مرکز رویان ایجاد شده است

قم نيوز : مدیرعامل بانک خون‌بند ناف رویان بابیان اینکه بزرگ‌ترین اطلاعات ژنتیکی سلولی در مرکز رویان ایجاد شده است گفت: ۳۱ دفتر در سراسر کشور ایجاد شده، بانک خون ‌بند ناف رویان بزرگ‌ترین بانک ذخیره‌سازی در کشور و خاورمیانه است که ۱۱۰ هزار نمونه ذخیره‌ شده است.
بزرگترین اطلاعات ژنتیکی سلولی در مرکز رویان ایجاد شده است.
بزرگترین اطلاعات ژنتیکی سلولی در مرکز رویان ایجاد شده است.
به گزارش قم نیوز مرتضی ضرابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم برگزار شد اظهار داشت: مهم‌ترین نوع سلول بنیادی سلول بنیادی خون‌ساز است.

وی افزود: سلول بنیادی خون‌ساز به سه روش خون محیطی، مغز استخوان و خون ‌بندناف استخراج می‌شود و در درمان بیماران خونی از جمله سرطان بسیار کاربردی دارد.

مدیرعامل بانک خون ‌بندناف رویان بابیان اینکه بزرگ‌ترین اطلاعات ژنتیکی سلولی در مرکز رویان ایجادشده است،تصریح کرد:31دفتر در سراسر کشور ایجادشده است، بانک خون ‌بندناف رویان بزرگ‌ترین بانک ذخیره‌سازی در کشور و خاورمیانه است که 110هزار نمونه ذخیره‌شده است.

ضرابی بابیان اینکه قیمت پیوند سلول‌های بنیادی حدود100میلیون تومان است،گفت: با تدابیری که در وزارت بهداشت اندیشیده شده است، این عمل به‌صورت رایگان به انجام می‌رسد، سلو‌ل‌های بنیادی چند نوع است که یک نوع آن جنینی است که قابلیت تحقیقی دارد نوع دیگر سلول‌های بنیادی، سلول بنیادی بالغین است که قابلیت درمانی دارند و می‌توان از آن‌ها برای بازسازی بافت‌های بدن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید
4 فایده مهم اهدای خون

4000 واحد خون بند ناف در کشور جمع‌آوری شد

میزان ذخیره‌سازی خون بند ناف در کردستان افزایش یابد

وی ادامه داد: در بانک عمومی خون ‌بندناف حدود 15هزار خون‌ بندناف و در بانک خصوصی 110هزار نمونه ذخیره‌سازی شده است که تنها مرکز ذخیره‌سازی خصوصی خون ‌بندناف مرکز رویان است.

مدیرعامل بانک خون‌ بندناف رویان افزود: برای ذخیره‌سازی در بانک‌های عمومی خون ‌بندناف هزینه‌ای دریافت نمی‌شود ولی برای ذخیره خون ‌بندناف در تانک‌های ذخیره‌سازی حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان هزینه دریافت می‌شود که امکان تقسیط و دریافت تسهیلات وجود دارد تا این امر مهم را به انجام برسانند.

ضرابی بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی خون بندناف این است که امکان رد پیوند بسیار پایین است، در پیوند معمولی باید فرد دهنده و گیرنده باید صد در صد تطابق ژنتیکی داشته باشند ولی در پیوند خون بند ناف تنها وجود 4مورد تشابه کافی است.

وی خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی خون بند ناف سبب عدم خروج ارز از کشور برای واردات خون بند ناف شده است و در آینده می‌توانیم تبادل نمونه‌ها با کشورهای دیگر داشته باشیم که لازمه این کار افزایش ذخیره‌سازی خون ‌بندناف در کشور است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcb5sbw.rhbgzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما