سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 80574
منبع : خبرگزاری ايرنا

 قم حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی جذب کرده است 

قم نيوز : مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: ۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات صندوق توسعه و ١٠ میلیارد تومان از محل بودجه کلانشهرها در سال ٩٦ و ۹۷ به برنامه ملی بازآفرینی استان قم اختصاص یافته است.
 قم حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی جذب کرده است 
 قم حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی جذب کرده است 
به گزارش قم نیوز به نقل از  روابط عمومی راه و شهرسازی قم ، حسن صبوری روز سه شنبه در گفت وگویی از احداث ۳ مدرسه و ۲درمانگاه طی برنامه بازآفرینی شهری در این استان خبر داد و افزود: از کل پروژه های تعریف شده ، دو مدرسه و یک درمانگاه افتتاح شده  و بقیه هم به زودی به بهره برداری می رسند.

وی گفت:‌ قرارداد احداث مدرسه احمدلو درسال ٩٤ منعقد و با اختصاص حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال ٩٧ افتتاح شد که ۷۰ درصد اعتبارات آن دولتی بود و ۳۰درصد مابقی نیز از نهادهای خیریه تامین اعتبار شد.

وی با اشاره به آغاز اقدامات بازآفرینی شهری دراین استان از سال ۹۶، اظهارکرد: از بافت فرسوده محلات خیابان آذر، دروازه ری، بازار، خیابان چهار مردان، باغ پنبه، امامزاده  حمزه، مسجد جامع و از سکونتگاه های غیررسمی محلات شادقلی خان، شیخ آباد، شهرک فاطمیه در برنامه بازآفرینی شهری استان قم قرار گرفتند.
وی ادامه داد: یکی از این پروژه ها راه اندازی نهاد توسعه محله در محله دروازه ری بوده که قرارداد آن با مشاور منعقد شده و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
صبوری  همچنین از آسفالت معابر محلات هدف در مناطق ۱و ۲ و ۵ و ۶ استان قم خبرداد و گفت: بهسازی آسفالت معابر تاکنون ٨٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به پایان خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی قم همچنین از احداث مدرسه ای در محله شهرک فاطمیه خبرداد و گفت: احداث این مدرسه به پایان رسیده و در هفته دولت افتتاح خواهد شد. اعتبار احداث آن  از محل اعتبارات کلانشهرهای مذهبی تامین شده و قرارداد اولیه آن ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که با نوسانات قیمت و تورمی که در سال گذشته اتفاق افتاد، رقم آن تعدیل شد و به ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
صبوری گفت: همچنین مدرسه ای نیز در منطقه شیخ آباد قم در حال احداث می باشد که ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی به دو پروژه دیگر بازآفرینی شهر قم اشاره کرد و  اظهارکرد: درمانگاه امام حسن (ع) در شهرک امام حسن  با اعتبار یک میلیارد و 30 میلیون تومان به بهره برداری رسیده و درمانگاه امام علی النقی (ع) در محله شادقلی خان نیزبا اعتبار یک میلیارد ریال ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

 وی  در پایان خاطرنشان کرد: ساماندهی بافت محوطه بیت النور، محور امامزاده حمزه تا مدرسه غیاثیه، محور مدرسه غیاثیه تا آب انبار درخت پیر و محور عمار یاسر تا تکیه باغ پنبه، تکیه باغ پنبه تا خانه تاریخی یزدان پناه و ادامه مسیر تا خیابان باجک از دیگر اقدامات بازآفرینی این استان است که از سال گذشته شروع شده و در سال جاری به پایان رسید.

مساحت کل شهر قم ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از چهار هزار هکتار، بافت ناکارآمد شهری می باشد و حدود ۶۵ درصد جمعیت قم درآن ساکن هستند. 

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcdok0j.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما