چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۵۵
کد مطلب : 80598
منبع : خبرگزاری تسنیم

استان قم سالیانه بیش از 43 هزار تن گوشت تولید می‌کند

قم نيوز : رئیس جهاد کشاورزی استان قم گفت: هرساله بیش از ۴۳ هزار تن تولیدات گوشت در استان داریم که مصرف مستقیم ما بیش از ده هزار تن است.
استان قم سالیانه بیش از ۴۳ هزار تن گوشت تولید می‌کند
استان قم سالیانه بیش از ۴۳ هزار تن گوشت تولید می‌کند
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی امروز در شانزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای اداری شهرستان که در حسینیه فاطمه الزهرا(س) شهر قنوات بخش مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه پرورش و تولید دام در سطح استان یکی از اولویت‌های اساسی استان است، اظهار داشت: استان قم یکی از ظرفیت‌های مهم در عرصه تولید دام بوده است همچنین استان قم نقش مهمی در افزایش نرخ سرمایه‌گذاری و اشتغال داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: هرساله بیش از 43 هزار تن تولیدات گوشت در استان داریم که مصرف مستقیم ما بیش از ده هزار تن است.

وی همچنین ظرفیت تولید سالیانه شیر استان قم را بیش از 143 هزار تن عنوان کرد و گفت: این تولید بیش از تولیدات نیاز استان بوده و توجه به این صنعت نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر دارد.

پور میدانی ابراز کرد: مجتمع‌های دامی در استان 7 واحد هستند که دارای مشکلاتی بوده که لازم است در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

در ادامه جلسه، امام‌جمعه قنوات ضمن گرامیداشت هفته نماز جمعه اظهار داشت:امروزه بیش از 900 نماز جمعه در کشور اقامه می‌شود که دستاوردهای بسیاری خوبی اقامه این نماز برای کشور دارد.

حجت‌الاسلام کرمی پور با بیان اینکه در شهر قنوات از سال 57 نماز جمعه برگزار می‌شود، افزود: با اینکه نماز جمعه از اوایل انقلاب در بخش مرکزی قم برگزارشده اما فاقد مصلی هستیم و امکانات سرمایشی برای فصل تابستان نداریم.

وی با تأکید بر رفع مشکلات عرصه در مسیر بخش مرکزی قم گفت: برای این منظور 90 درصد بودجه تأمین‌شده و فقط ده درصد آن باقی‌مانده بنابراین لازم است از  بودجه‌های استانی و ملی این منبع تأمین شود، همچنین آسفالت مسیر قم تا قنوات نیاز به ترمیم و روکش دارد که لازم است پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

امام‌جمعه قنوات با بیان مشکلات موجود در زمینهٔ ورزش  جوانان بخش مرکزی قم ابراز کرد: نگرانی‌هایی در رابطه با ورزش جوانان وجود دارد که باید رفع شود، همچنین نیاز به تقویت این بخش‌داریم و باید این دغدغه برطرف شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjoieo.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما