پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 80658
منبع : خبرگزاری ايرنا

سهم نیم درصد از بودجه شهرداری به کتابخانه مساجد نیز تخصیص یابد

قم نيوز : قائم‌مقام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم گفت: ۱۸۷ کتابخانه مخزن دار در مساجد قم فعال است که متأسفانه هیچ‌گونه اعتباری از محل نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از بودجه شهرداری‌ها به آن‌ها اختصاص نمی‌یابد.
سهم نیم درصد از بودجه شهرداری به کتابخانه مساجد نیز تخصیص یابد
سهم نیم درصد از بودجه شهرداری به کتابخانه مساجد نیز تخصیص یابد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام اسدالله کریمی افزود: بر اساس قانون، ‌نیم درصد از بودجه شهرداری‌ها باید به کتابخانه‌ها اختصاص یابد که متأسفانه این بودجه تنها شامل کتابخانه‌های عمومی استان می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از بار نیاز مردم به کتابخانه توسط کتابخانه‌های مسجد پاسخ داده می‌شود،‌اظهار داشت: پیش از این کتابخانه‌های مساجد سهمیه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند که این اعتبار نیز بیش از یک سال است که قطع شده است.

کریمی، تعداد کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر و استان محدود و دسترسی به آن‌ها نسبت به کتابخانه مساجد سخت تر است،‌ ‌افزود: باید کمیته‌ای تشکیل و نیم درصد سهم کتابخانه در آن کمیته وصول و میان تمام کتابخانه‌ها توزیع شود که متأسفانه تا کنون این موضوع محقق نشده است.

وی، توسعه کتاب و کتاب‌خوانی میان کودکان و نوجوانان را یکی از اولویت‌های کانون‌ها فرهنگی و هنری مساجد دانست و اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری مسابقه‌های کتاب‌خوانی، اجرای طرح قصه‌های نیمه‌تمام،‌آشنایی کودکان و نوجوانان با نویسندگان کتاب‌ها و ‌تألیف کتاب در مساجد از جمله این اقدام‌ها بوده است.

کریمی، با بیان اینکه نگاه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نسبت به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در سطح مساجد همواره نگاه به‌روز و کارشناسی بوده است گفت: به صورت مشارکتی در حال اجرای برنامه‌هایی برای ارتقای توانمندی نوجوانان و کودکان در زمینه نویسندگی هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: این کانون‌ها از جمله نهادهایی است که با دارا بودن شبکه وسیعی از مساجد، جامعه هدف گسترده و دسترسی ساده به مخاطبان دارای ظرفیت‌های مهمی است که باید استفاده از ظرفیت آن‌ها مورد توجه نهادهای فرهنگی و هنری باشد.

قائم‌مقام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم، ادامه داد: سال گذشته ۴۵ هزار تن از برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت مسجد استفاده کرده‌اند که با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده انتظار می رود این تعداد در سال جاری افزایش داشته باشد.

وی ،‌ ذائقه سازی را یکی از کارکردهای رسانه‌ها برای نسل جدید دانست و گفت: متصدیان فرهنگی به جای توجه به نیازهای کاذب جوانان به نیازهای واقعی جوانان توجه کنند.

بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در بیش از ۴۰۰ مسجد این استان فعالیت دارند که برخی مسجدها دارای ۲ کانون فرهنگی هنری ویژه بانوان و آقایان هستند.

۲۴ هزار و ۹۴۷ کانون فرهنگی هنری در سامانه بچه های مسجد در سراسر کشور ثبت شده است که در ۹۹ هزار و ۳۷۹ فعالیت این کانون هابیش از ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار تن فعالیت می کنند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcg7397.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما