پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 80659
منبع : خبرگزاری تسنیم

برخی افراد با دریافت پول کپرنشین شده و در پی تصاحب زمین‌های چابهار هستند

قم نيوز : فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور گفت: چابهار منطقه ویژه اقتصادی است و زمین ارزش پیداکرده است برخی افراد با حقوق ۵۰۰ هزار تومان الی یک‌میلیون و پانصد هزار تومان از ۷ صبح تا ۸ شب در کپرها حضور پیداکرده و شب به خانه‌های خود می‌روند.
برخی افراد با دریافت پول کپرنشین شده و در پی تصاحب زمین‌های چابهار هستند
برخی افراد با دریافت پول کپرنشین شده و در پی تصاحب زمین‌های چابهار هستند
به گزارش قم نیوز سرهنگ جواد خردمند در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند پدیده زمین‌خواری موضوع جدیدی نیست و توقع این است که در نظام اسلامی این پدیده متوقف شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند مسئولین باید در برابر زمین‌خواری با قاطعیت برخورد کرده و نگذارند افراد زمین‌خوار با شیوه‌های مختلف اقدام به زمین‌خواری کنند،اگر خدای‌نکرده در داخل دستگاه‌ها افرادی هستند که کوتاهی می‌کنند باید با آن‌ها برخورد شدیدی شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور بیان کرد:یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن بنا بر درخواست وزیر راه و شهرسازی سابق از ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسید و مقام معظم رهبری این یگان را مورد تائید و تصویب قراردادند و ابلاغ شد و از سال 94 شروع به فعالیت کرد.

بیشتر بخوانید
برخی افراد ‌‌در یزد سرمایه‌گذاری را پوششی برای زمین خواری کرده‌اند

تشکیل 70 پرونده زمین خواری در منطقه زیارت استان گلستان

سرهنگ خردمند بیان کرد:از زمانی که این یگان شروع به کارکرد در حوزه زمین‌خواری و رفع تصرف زمین‌های دولتی بسیار موفق عمل کرد و 70 درصد زمین‌خواری‌های که در حوزه دولتی انجام می‌شد کاهش پیداکرده است.

وی تصریح کرد:در مأموریت‌ها مشکلات و معضلاتی وجود دارد و برخی از شهرداری و نهادهای دولتی بانی کار می‌شوند و افرادی پشت‌صحنه اقدام به زمین‌خواری می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با زمین‌خواری در کشور ادامه داد: در پشت‌صحنه برخی از زمین‌خواری‌هایی که انجام می‌شود افراد بانفوذ حضور دارند.

سرهنگ خردمند با روایت زمین خواری افراد با نفوذ در چابهار ابراز کرد:در سفری که به شهر چابهار داشتیم اعلام شد که 55 هکتار از زمین‌های چابهار به تصرف مردم رفته است، بالباس مبدل بین کپرنشین‌ها رفتم و به این موضوع رسیدم که از 1000 خانوار 80 خانوار فقیر و نیازمند هستند و مابقی با اخذ پول از افرادی که پشت‌صحنه و افرادی که از شورای شهر و شهرداری حمایت می‌شوند زمین‌ها را تصرف کردند.

وی گفت: چون شهر چابهار منطقه ویژه اقتصادی است و زمین ارزش پیداکرده است برخی افراد با حقوق 500 هزار تومان الی یک‌میلیون و پانصد هزار تومان از 7 صبح تا 8 شب در کپرها حضور پیدا می‌کنند و شب با ماشین ون و اتوبوس به خانه‌های خود می‌روند و مشخص شد افرادی بانفوذ پشت موضوع هستند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور خاطرنشان کرد:در جلسه‌ای در چابهار گفتم که بهشت زمین‌خواران را به جهنم تبدیل می‌کنم، فرصت داده شد تا زمین‌ها را ترک کنند و اگر اقدامی نشود برخورد قاطعی با آن‌ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdchw-n6.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما