پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : 80674
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی‌گرگانی: مسئولان در خدمت به مردم رضای الهی را مدنظر قرار دهند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه مسئولین خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند برای رضای خدا باشد،گفت: اگر کارهایی که انجام می‌دهیم برای خدا باشد دارای اجروقرب زیادی است و اگر در مقابل توقعاتی وجود داشته باشد اجر آن از بین می‌رود.
آیت‌الله علوی‌گرگانی: مسئولان در خدمت به مردم رضای الهی را مدنظر قرار دهند
آیت‌الله علوی‌گرگانی: مسئولان در خدمت به مردم رضای الهی را مدنظر قرار دهند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار جمعی از مسئولان شهر کرج که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت:در دین اسلام سفارش زیادی برای خدمت به جامعه اسلامی‌شده است.

وی افزود: اگر انسان در یک جایی خدمت کند در مقابل انتظاراتی دارد و عمل خود را به رخ می‌کشد،در جامعه این موضوع وجود دارد که برخی افراد در برابر خدمتی که می‌کنند منت گذاشته و توقعاتی دارند که این موضوع ارزش عمل را پایین می‌آورد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه دین اسلام تأکید دارد که در برابر عمل صالحی که انجام شود منت گذاشته نشود،ادامه داد: خداوند در قرآن کریم این موضوع را نکوهش کرده است و می‌فرمایند که اگر انسان صدقه‌ای می‌دهد نباید منت بگذارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: کسی که از تو کمک خواست آبروی خود را در دست گذاشته است، پیش از اینکه درخواست کمک کرد باید دست وی را بگیری.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: کسی که از انسان درخواست کمک کرد هیچ‌گاه نباید گذشته اشتباه وی را یادآوری کرد ومنت گذاشت چون این اقدام ارزش و پاداش آن کار خیر را از بین می‌برد.

وی افزود:مسئولین خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند برای رضای خدا باشد، اگر کارهایی که انجام می‌دهیم برای خدا باشد دارای اجروقرب زیادی است و اگر در مقابل توقعاتی وجود داشته باشد اجر آن از بین می‌رود.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد:اگر کسی خدمتی به شخصی کرد و چیزی نگفت خداوند اجر و پاداش چند برابری به وی می‌دهد ولی اگر سخنی گفت ومنتی گذاشت اجر آن از بین می‌رود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بابیان اینکه برخی از اعمال صالح باید به‌صورت علنی انجام شود،خاطرنشان کرد:امام(ع) فرمود باید خمس و زکات را به‌صورت علنی پرداخت کرد تا مردم آن را فراگرفته و نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceep8v.jh87fi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما