جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 80700
منبع : خبرگزاری ايرنا
استاد حوزه علمیه قم:

انتخابات آزاد و سالم از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: برگزاری انتخابات آزاد و سالم از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، و مردم ایران در بین کشورهای جهان بیشترین حضور را در انتخابات های مختلف دارند.
انتخابات آزاد و سالم از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است
انتخابات آزاد و سالم از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید محمد حسین راجی در سخنرانی پس از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با اشاره به برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی مطابق بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در دوران رژیم پهلوی اصل انتخابات کشور فقط مجلس شورای ملی بود ولی در حال حاضر بیش از هشت انتخابات برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه انتخابات های رژیم گذشته به لحاظ تقلب و یا آزادی در انتخابات با امروز قابل مقایسه نیست، بیان داشت: در دوران رژیم شاه انتخابات مطابق نظر و خواسته های انگلیس و استعمار صورت می گرفت، اما سلطنت طلب ها ادعا می کنند که انتخابات قبل از انقلاب هیچ گونه مشکلی نداشت.
وی یادآور شد: اسدالله علم نخست وزیر شاه در خاطرات خود می نویسد دولت ما از انتخابات مجلس تا انتخابات محلی و انجمن شهر آزادی را از مردم سلب کرده و اراده خود را تحمیل، و نامزدهای مورد نظرش را از صندوق بیرون می آورد.
 راجی با اذعان به اینکه طبق اطلس انتخابات های جهان برخی از کشورهای نسبت به ایران مشارکت بیشتری دارند در تبیین علت این موضوع گفت: در این کشورها انتخابات اجباری است و اگر مردم شرکت نکنند، سه ماه امکان خروج از کشور را ندارند، و همچنین سه ماه حقوق نمی گیرند و از حقوق اجتماعی خود محروم می شوند به همین علت مشارکت در انتخابات این کشورها از ایران بیشتر است.
مدیر پروژه علمی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ارتقاء شگفت آور بینش سیاسی مردم را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته عنوان کرد، و افرود: بصیرت سیاسی مردم ایران بسیار افزایش پیدا کرده در حالی که هیچ کجای جهان این گونه نیست.
وی ادامه داد: دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا در یک نظر سنجی از مردم این کشور سئوال کرده نام سه قوه کشور خود را بگویید و فقط ۳۶ درصد اسم سه قوه را بلد بودند و ۳۵ درصد حتی اسم یک قوه را هم نگفتند.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: طاغوت زمانی بر یک جامعه حکومت می کند که مردم آن در جهل قرار بگیرند.
 وی در بخش دیگری از سخنان سنگین کردن عدالت در کفه امکانات عمومی کشور را از دیگر دستاوردهای انقلاب طبق بیانیه گام دوم انقلاب رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: فارغ از شرایط اقتصادی ایران در دوران پهلوی، اکنون در شاخص رشد اقتصادی، شامل کیفیت بهداشت، آموزش و زندگی رتبه نخست جهان را داریم.
وی بیان داشت: امروز ایران بالاترین رتبه تحصیلات ابتدایی را در میان  برخی کشورهای اروپایی و آمریکا، آلمان، ژاپن و فرانسه دارد.
راجی با بیان اینکه بر اساس آمار بانک جهانی در دوران رژیم پهلوی ایران از نظر تحصیلات متوسطه پایین تر از میانگین جهانی بود ولی اکنون بالاتر از این میانگین است، خاطرنشان کرد: ایران به برکت انقلاب اسلامی از نظر تحصیلات دانشگاهی از پایین ترین رده به بالاترین رده صعود کرده است.
وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۱ ایران در ردیف بالاترین کشور به لحاظ پوشش بیمه بهداشت و سلامت قرار گرفت.
وی گفت: بر خلاف برخی آمارها که ایران را سونامی سرطان می داند، ایران از نظر ابتلا به سرطان بعد از کشورهای آمریکا، دانمارک، آلمان، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد و جز پایین ترین کشورهای سرطانی دنیا به شمار می آید.
راجی یادآور شد: ایران از نظر مرگ و میر بر اثر سوءتغذیه، سکته مغزی و مرگ میر کودکان زیر پنج سال نیز جز پایین ترین کشورها است و از یکهزار کودک کمتر از پنج سال، حدود ۱۰ کودک دچار مرگ و میر می شود.
وی افزود: میانگین سن امید به زندگی در ابتدای انقلاب ۵۷ سال بود ولی اکنون ۷۵ سال و بسیار بالاتر از میانگین جهانی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جهان چیزی به نام شاخص عدالت وجود ندارد و نردیکترین شاخص به شاخص عدالت ضریب جینی است،گفت: این ضریب نشان دهنده چگونگی هزینه شدن درآمدها در کشور است و فاصله بین صفر و یک است، و هر چقدر به صفر نزدیکتر باشد یعنی عدالت بیشتر در جامعه رعایت شده و هر چقدر نیز به یک نزدیکتر باشد، بیانگر بی عدالتی و تقسیم ثروت تنها بین بخش خاصی از جامعه می باشد.
راجی گفت: در حال حاضر ضریب جینی در کشورهای جهان از جمله آمریکا، فرانسه، اسپانیا، سوئد، دانمارک و کانادا در حال افزایش است.
وی یادآور شد: در ۳۵ سال عمر جمهوری اسلامی ضریب جینی کاهش پیدا کرد ولی بعد از آن بی عدالتی رخ داد.
وی افزود: بر اساس آمار بانک جهانی در چند سال آخر حکومت پهلوی ضریب جینی به اوج خود رسید به حدی که از چهاردهم به پنج دهم رشد یافت.
راجی با بیان اینکه طبق گزارش وزارت کشاورزی و خزانه داری آمریکا در فرانسه بیش از ۱۴ درصد، انگلستان ۱۹ درصد، آلمان بیش از ۱۵ درصد و ۵۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال کره جنوبی و ۱۸ درصد ژاپنی ها زیر خط فقر هستند، افزود: طبق آمار بانک جهانی در زمان شاه ۴۶ درصد مردم ایران زیر خط فقر بودند، ولی جمهوری اسلامی تا ۳۵ سالگی عمر خود فقر را کاهش داد و به ۸.۱ درصد رساند اما پس از آن فقر افزایش پیدا کرد.
وی همچنین افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه را به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب طبق بیانیه گام دوم انقلاب مورد اشاره قرار داد و گفت: رژیم پهلوی تمام تلاش خود را کرد که مردم بی دین شوند، ولی در دوران نظام اسلامی برای تعظیم شعائر اسلامی نام ۵۰۰ خیابان تهران برداشته و نام دیگری گذاشته شد.
این پژوهشگر دینی گفت: جمهوری اسلامی شروع به نهاد سازی کرد و نخستین نهاد کمیته امداد امام (ره) بود و سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، نهاد رهبری در دانشگاه ها، عقیدتی سیاسی در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی ایجاد، و در صدا و سیما نیز با کنار زدن تمام فیلم های مبتذل و تاسیس رادیوی قرآن و معارف تحول عظیمی در جهت بالابردن سطح معنویت جامعه بوجود آمد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در اواخر ماه بهمن ۹۷ در بیانیه‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdce7f8v.jh877i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما