شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 80713
منبع : خبرگزاری ايرنا

۲۹۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در قم توقیف شد

قم نيوز :  فرمانده انتظامی قم گفت: ۲۹۷ دستگاه قاچاق استخراج ارز دیجیتال بیت کوئین در یکی از شهرک های صنعتی این استان توقیف شد.
۲۹۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در قم توقیف شد
۲۹۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در قم توقیف شد
به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی روز شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نصب و استفاده از دستگاه‌های ماینر تولید ارز دیجیتال دریکی از شهرک‌های صنعتی قم، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه پس از بررسی و تایید صحت خبر و هماهنگی‌های قضایی، مأموران به محل موردنظر اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی صورت گرفته ۲۹۷ دستگاه ماینر برای تولید ارز دیجیتال - بیت کوئین، ۱۸ دستگاه سوئیچر و ۲۰ دستگاه پاور با تجهیز کابل‌های شبکه و برق که بر اساس برآورد کارشناسان بیش از ۲۰ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال ارزش‌گذاری شده است، کشف شد.

آقاخانی خاطرنشان کرد: درنهایت متهم به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

نوجوانان و جوانان قربانی سایت‌های شرط‌بندی نشوند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم نیز از نوجوانان و جوانان خواست تا قربانی سایت‌های شرط‌بندی نشوند و همواره هوشیار باشند.

 سرهنگ علی موالی با تاکید بر اینکه خطر شرط‌بندی در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان بیشتر است، اظهار داشت: بسیاری از سایت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای پیش‌بینی مسابقات ورزشی تبلیغ می‌شود، درواقع همان سایت‌های شرط‌بندی است که ادعای پیش‌بینی دارند و افراد با این تصور که این امر جرم نیست به‌راحتی در دام سایت‌ها گرفتار می‌شوند.

وی افزود: به‌گونه‌ای که نه‌تنها از منظر قانون مرتکب جرم شده بلکه خود قربانی مجرمان سایبری شده‌اند، چراکه در بسیاری از موارد گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی، با اغفال نوجوانان و جوانان از آن‌ها کلاه‌برداری می‌کنند.

موالی با اشاره به مدل فعالیت سایت‌های شرط‌بندی آنلاین خاطرنشان کرد: این سایت‌ها به‌منظور جذب مشتری و جلوگیری از شک کاربران به روند فعالیت خود، افرادی را به‌عنوان برنده اعلام و حتی اقدام به پرداخت جایزه‌های کوچک با مبالغ کم می‌کنند تا از این طریق کاربران را به سرمایه‌گذاری بیشتر ترغیب کنند که در ادامه با جلب اعتماد قربانی مبنی بر فعالیت مجاز و سالم سایت و سرمایه‌گذاری با مبالغ کلان، سایت مذکور کلیه سرمایه وی را بلوکه کرده و از آن به بعد به پیام‌های کاربران و قربانیان خود پاسخ نمی‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی با طراحی درگاه‌های بانکی پرداخت الکترونیکی جعلی (فیشینگ) به دنبال سرقت اطلاعات بانکی کاربران هستند.

موالی تصریح کرد: برخی از این اپلکیشن‌ها حاوی بدافزارهای مخرب و جاسوسی است که با نصب بر روی سیستم کاربر فعال‌شده و می‌تواند اطلاعات بانکی یا دیگر اطلاعات مهم کاربر را به سرقت ببرد و یا باعث آسیب سیستم شود.

وی بابیان اینکه قانون مجازات اسلامی شرط‌بندی را به‌طور عام جرم اعلام کرده است، تاکید کرد: فرقی نمی‌کند که شرط‌بندی به‌صورت سنتی انجام شود یا از طریق فضای مجازی و رایانه، براین اساس شرط‌بندی با هر وسیله‌ای ممنوع بوده و مرتکبان آن به یک تا ۶ ماه حبس یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

اجرای طرح تشدید برخورد پلیس قم با خودروهای پلاک مخدوش

سرپرست پلیس راهور استان قم نیز از اجرای طرح تشدید برخورد پلیس با خودروهای پلاک مخدوش خبر داد.

 سرهنگ حسن قیصری اظهار داشت: برخورد با تمامی تخلف‌ها به‌صورت روزانه انجام می‌شود و پلاک مخدوش نیز یکی از مواردی است که پیش‌ازاین نیز با آن برخورد صورت می‌گرفت.

وی افزود: از روز شنبه دوازدهم مردادماه جاری طرح برخورد با پلاک‌های مخدوش در سطح استان آغازشده است، مصادیق این تخلف شامل مواردی همچون استفاده از پلاک زیرسپر، پشت شیشه، استفاده از طلق روی پلاک، ناخوانا بودن پلاک، مخدوش کردن پلاک، استفاده از پلاک‌های غیرمجاز و پلاک‌های سوخته که برخورد با این‌گونه موارد تشدید شده است.

قیصری بیان داشت: برابر مقررات کسانی که پلاک وسیله نقلیه خود را مخدوش کرده باشند ضمن اعمال قانون و صدور قبض جریمه به مبلغ ۶۰۰ هزار ریال و توقف وسیله نقلیه، به مقام قضایی نیز معرفی خواهند شد.

سرپرست پلیس راهور استان قم خاطرنشان کرد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه برای فرد متخلف از ۶ ماه تا یک سال حبس را در پی دارد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcipyav.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما