کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخشش قمي‌ها در پارابدمينتون ايران

خبرگزاری فارس , 13 مرداد 1398 ساعت 15:24

بدمينتون‌بازان معلول استان قم با درخشش در پيكارهاي پارابدمينتون قهرماني كشور موفق به كسب دو مدال نقره و برنز اين مسابقات شدند.


به گزارش قم نیوز در شرایطی که رشته‌های متنوعی نظیر بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، شنا، دوومیدانی، تنیس با ویلچر، تنیس روی‌میز، پاراتکواندو و چند رشته دیگر در استان قم زیر نظر هیأت‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین به فعالیت حرفه‌ای و قهرمانی می‌پردازند، بدمینتون نیز جای خود را در میان این رشته‌ها به خوبی باز کرده است.

درخشش دو معلول بدمینتون‌باز قم در مسابقات پارابدمینتون قهرمانی کشور موجب شد تا این رشته ورزشی بیش از هر زمان دیگری نام خود را به عنوان یکی از رشته‌های آینده‌دار ورزش جانبازان و معلولین بر سر زبان‌ها انداخته و انگیزه گرایش جانبازان و معلولین ورزشکاران به این رشته را ایجاد کند.

این در حالی است که برنامه‌ریزی برگزاری رقابت‌های پارابدمینتون قهرمانی کشور را فدراسیون بدمینتون انجام داد و نخستین دوره دوره مسابقات مردان ایران با حضور 48 بدمینتون‌باز از استان‌های مختلف به میزبانی تهران برگزار شد و با شناخت نفرات برتر در 6 کلاس پزشکی به پایان رسید.

شرکت کنندگان در این دوره از رقابت‌ها برای کسب رتبه‌های برتر پیکار نزدیک و جذابی داشتند، در حالی که از بین قمی‌های اعزامی به این رقابت‌ها ابوالفضل رضایی و عبدالله رسولی به ترتیب موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز شدند تا قم نیز بین نفرات شاخص این مسابقات نماینده داشته باشد.

در کلاس  SL4 این مسابقات عبدالله رسولی از تیم اعزامی استان قم در کنار علی حیدری از تیم هیأت‌ مازندران به مقام سوم دست یافت، اما فینال این کلاس پزشکی بین سیدامیر رسولی از گیلان و کوروش باورصاد از هیأت‌ خوزستان برگزار شد و با قهرمانی نماینده گیلان همراه بود.

در کلاس  SU5 – SS6 این دوره از پیکارها دیگر نماینده موفق قم یعنی ابوالفضل رضایی با عملکرد بسیار خوب خود مجوز صعود به دیدار فینال را کسب کرد اما رقابت بر سر کسب مقام قهرمانی را به ابوالفضل اسکندری از لرستان باخت و نایب‌قهرمان شد، ضمن اینکه مقام سوم مشترک این کلاس پزشکی نصیب نمایندگان خوزستان و اصفهان شد.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 80760

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/80760/درخشش-قمي-ها-پارابدمينتون-ايران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir