دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 80789
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

قم از جایگاه خبری ویژه ای در کشور برخوردار است

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم‌ گفت: سفر مسئولان ارشد کشور به قم، حضور مراجع عظام تقلید و همچنین ظرفیت‌های مهم مذهبی از جمله حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران، ظرفیت‌های بالایی است که موجب شده تا قم از جایگاه خبری ویژه ای در کشور برخوردار باشد.
قم از جایگاه خبری ویژه ای در کشور برخوردار است
قم از جایگاه خبری ویژه ای در کشور برخوردار است
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی اظهار داشت: اخبار قم بازتاب‌های گسترده در سطح ملی و بین‌المللی دارند که این نشان از جایگاه و اهمیت خبری این استان می باشد.

وی با اشاره به اثرگذاری رسانه‌ها و مطبوعات استان در سطح ملی اظهار داشت: نگاه حرفه‌ای به مطبوعات و رسانه‌های استان این امکان را فراهم می‌کند تا با انتشار گزارش‌های تحلییل جایگاه ویژه‌ای در کشور به دست آورند.

وی ضمن تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: مجموعه خانواده بزرگ رسانه‌ای استان روند رو به رشدی را طی می‌کنند و از نظر کمی و کیفی مطبوعات و اهالی رسانه روزهای بهتری را سپری می‌کنند.

حسینی کاشانی، روز خبرنگار را فرصتی برای پاسداشت زحمات اهالی رسانه دانست و گفت: خبرنگاری، رشته‌ای همراه با عشق و علاقه است که ادامه این راه به دلیل سختی‌های این راه جز با علاقه امکان ندارد.

وی‌ اظهار داشت: با همکاری ارگان های مختلف به دنبال برنامه‌ریزی برای برگزاری مجدد دوره‌های آموزش مختلف به منظور ارتقای سطح کیفی رسانه‌های استان، افزایش تعامل اهالی رسانه با مسئولان و کم کردن دغدغه‌های اهالی رسانه هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم‌ ادامه داد: مطبوعات استان از نظر کمی رشد محسوسی در سه ساله گذشته داشته‌اند به گونه‌ای که هم اکنون بیش از ۳۰۰ رسانه مکتوب شامل روزنامه، هفته‌نامه،‌ دو هفته‌نامه، فصل‌نامه، دو فصلنامه و سالانه دارای مجوز در این استان مشغول فعالیت هستند.

حسینی کاشانی، با بیان اینکه جایگاه رسانه در دنیای امروز و تاثیر آن‌ها بر مجموعه برنامه‌ریزی کلان بسیار پررنگ شده است، گفت: با توجه به جایگاه ویژه قم و ظرفیت‌های رسانه‌ای و پوشش خبری مراسم‌های مختلف در این استان، زمینه لازم برای ارتقای جایگاه رسانه‌های استان در مجموعه خبری کشور وجود دارد که این مهم با پیگیری و مشارکت اهالی رسانه دست‌یافتنی است.

وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت از خبرنگاران ادامه داد: ساز و کارهای مختلف در سال‌های گذشته برای کاهش دغدغه‌های معیشتی خبرنگاران در زمینه بیمه، بیمه تکمیلی و همچنین نوع ارتباط خبرنگاران و کارفرمایان برنامه‌ریزی و اجرا شده است که با گسترده شدن این سیاست‌های حمایتی امیدواریم شاهد کاهش این دغدغه‌ها در میان خبرنگاران باشیم.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی هست.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb9zbw.rhbgwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما