دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 80794
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل راه و شهرسازی قم:

بهسازی بافت های ناکارآمد قم نیازمند مشارکت دستگاه های زیربنایی است

قم نيوز : مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: برای نوسازی، ساماندهی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهر نیاز به هم افزایی و مشارکت همه دستگاه های زیربنایی و خدمات رسان است.
بهسازی بافت های ناکارآمد قم نیازمند مشارکت دستگاه های زیربنایی است
بهسازی بافت های ناکارآمد قم نیازمند مشارکت دستگاه های زیربنایی است
به گزارش قم نیوز حسن صبوری در سومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان افزود: شهرداری، دستگاه های زیربنایی مانند آبفا، برق، گاز و غیره به همراه سایر دستگاه های عضو ستاد باید به صورت مجدانه در نوسازی بافت های ناکارآمد تلاش نمایند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی قم گفت: ستاد بازآفرینی شهری، محرک توسعه است و نتیجه و برآیند آن اقدام هایی است که بنیاد مسکن در بافت های فرسوده قم به شکل موثر و کارآمد در حال انجام استو

صبوری همچنین از نقش موثر تسهیلات بانکی به عنوان محرک نوسازی بافت فرسوده یاد کرد و ادامه داد: تفاهم نامه ای بین شرکت بازآفرینی شهری کشور و بانک مسکن به امضا رسیده است که بر اساس آن ،برای دریافت تسهیلات نوسازی با نرخ سود ۹ درصد توافق شده است.

وی ابراز داشت: از حدود ۴۰۰ سهمیه اختصاصی برای دریافت تسهیلات بانکی ۹ درصد تنها ۸۰ مورد جذب شده است.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی صحیح، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و استفاده از همه ظرفیت های تبلیغی باید در خصوص این تسهیلات به مردم آگاهی داد و از آن ها برای استفاده از آن دعوت نمود.

صبوری در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در سامانه خرید بلیت اینترنتی از مبدأ قم تنها سفر به سه استان تعریف شده است.

وی افزود: برنامه ریزی دقیقی در خصوص سفر از مبدأ قم به عنوان یکی از مراکز مهم مذهبی و زیارتی کشور و شاهراه ۱۷ استان به سایر استان ها انجام شود تا مردم بتوانند در سامانه های برخط و اینترنتی از مبدا قم به سایر استان ها نیز بلیت تهیه نمایند.

وی در خصوص ساماندهی میدان ۷۲ تن و خدمات مناسب به مسافران نیز گفت: حضور و انتظار مسافران برای خودروهای سواری و اتوبوس در این مکان جلوه خوبی ندارد و اغلب شاهد تصادف ها و صدمات مالی و جانی در این منطقه هستیم که در این خصوص باید هر چه سریع تر برای جانمایی درست و مناسب پایانه های مسافربری در سطح شهر چاره ای اندیشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای استقبال همشهریان و هم استانی ها از ناوگان حمل و نقل عمومی استان، نوسازی ناوگان و استفاده از شرکت های به نام و متخصص حوزه حمل و نقل در دستور کار قرار گیرد.

مجموع کل مساحت قم ۱۲ هزار و ۹۳۹ هکتار است که چهار هزار و ۸۰۹ هکتار از بافت این شهر، فرسوده و ناکارآمد است.

این میزان بافت فرسوده شامل بافت تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی، بافت های ناکارآمد میانی و بافت هایی با پیشینه روستایی است که نیازمند بهسازی، نوسازی و یا بازسازی می باشد.

بیش از ۶۹۷ هزار و ۳۲۰ تن معادل بیش از ۷۰ درصد جمعیت قم در بافت های ناکارآمد این شهر سکونت دارند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchkqn6.23nvwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما