سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 80816
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک قم:

صاحبان ۵۰ درصد تولیدی‌های لباس قم تغییر شغل داده اند

قم نيوز : رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک قم گفت: صاحبان بیش از ۵۰ درصد تولیدی های قم به دلیل عرضه به وفور لباس های خارجی در بازار، تغییر شغل داده اند.
صاحبان ۵۰ درصد تولیدی‌های لباس قم تغییر شغل داده اند
صاحبان ۵۰ درصد تولیدی‌های لباس قم تغییر شغل داده اند
به گزارش قم نیوز محمدعلی ضیائی افزود: در حدود هشت سال گذشته که واردات لباس از کشورهای خارجی افزایش یافته است، تولیدی های پوشاک استان قم توانایی رقابت در بازار لباس را ندارند.

به گفته وی، شاید فقط ۲ تا ۳ درصد لباس های مجلسی که در بازار قم عرضه می شود، محصول تولیدی های این استان باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دوخت لباس مجلسی نیز نیازمند سرمایه بالایی است و باید بر اساس مد روز باشد، به همین دلیل تولیدی های قم معمولاً در این عرصه وارد نمی شوند.

ضیائی با بیان اینکه بازار پوشاک قم توسط لباس خارجی غرق شده است، گفت: با وجود این حجم از لباس های خارجی در بازار، تولیدکنندگان قمی نمی توانند همانند سال های گذشته لباس تولید و یا در بازار عرضه نمایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۰ واحد از تولیدی های پوشاک در قم به دوخت لباس مدارس مشغول هستند، حدود ۵۰ واحد سفارش استان های دیگر و تعدادی نیز سفارش تولیدی های استان تهران را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: لباس مجلسی دوخت و الگوی مخصوصی دارد و باید بر اساس مد روز باشد و از طرف دیگر نیازمند سرمایه گذاری زیادی است، تولیدی های قم توانایی تولید چنین لباس هایی بدوزد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک قم گفت: درصد بالایی از تولیدکنندگان در قم مزد دوزد هستند و لباس های برش خورده را برای دوخت از تهران به قم می آورند.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان این استان  که پروانه فعالیت دارند و تحت نظارت هستند، شرایط دوخت لباس های مناسب و اسلامی را در نظر می گیرند.

حدود ۱۳۰ تولیدی در قم پروانه فعالیت دارد و بنا بر آمار غیررسمی بیش از ۲۰۰ تولیدی نیز به صورت زیرزمینی و بدون پروانه فعالیت دارند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcce4q4.2bqxs8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما