کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۳۸۵۰ دوره در سامانه اوقات فراغت قم ثبت شده است

خبرگزاری ايرنا , 17 مرداد 1398 ساعت 11:30

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، گفت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت در ایام تابستان، ۳۸۵۰ دوره در قالب ۶۳۶ مجموعه در سامانه اوقات فراغت قم ثبت شده است.


به گزارش قم نیوز روح‌الله رمضانی با اشاره به فعالیت سامانه اوقات فراغت استان افزود: در این سامانه برنامه‌ها و ‌دوره‌های مختلف با محوریت آموزشی، قرآنی، ورزشی، هنری، علوم رایانه، فرهنگی، گردشگری، اردوهای جهادی، اردوی راهیان نور و معارف اسلامی توسط نهادها، سازمان‌ها، تشکل‌ها، مساجد و پایگاه‌های مختلف ثبت شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه اوقات فراغت استان محدود به تابستان نیست،‌ادامه داد: سامانه اوقات فراغت این امکان را فراهم می‌کند که به سادگی افراد به لیست تمام دوره‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، و تفریحی در استان دسترسی و متناسب با نیاز و علاقه خود در آنها شرکت کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، با اشاره به طراحی نرم‌افزار موبایلی این سامانه گفت: قم از جمله معدود استان‌هایی است که علاوه بر راه‌اندازی سامانه اوقات فراغت،‌ نرم‌افزار موبایلی آن نیز طراحی کرده است که با مراجعه به سامانه اوقات فراغت قم به نشانی http://qomfaraghat.ir امکان دسترسی و نصب این نرم‌افزار وجود دارد.

وی با اشاره به امکانات پایگاه اطلاع‌رسانی «قم فراغت» ادامه داد: نمایش برنامه‌های اوقات فراغت، قابلیت جستجوی موضوعی کلاس‌ها، پراکندگی جغرافیایی، رده سنی، محدودیت‌های کلاسی، بازه زمانی برگزاری کلاس، متولی برگزارکننده و هزینه ثبت‌نام در سطح استان از جمله قابلیت‌های این پایگاه است.

وی ادامه داد:کلاس‌های تقویت درسی،طراحی، نقاشی و خوشنویسی،امداد و کمک‌های اولیه، آموزش زبان انگلیسی و عربی، تئاتر، داستان‌نویسی، طنزنویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، عکاسی، خبرنگاری،رباتیک، خیاطی، حفظ، تجوید، روخوانی، روان‌خوانی و تفسیر قرآن، گلدوزی، نجوم، سفالگری، سرود و تواشیح، شنا، والیبال، فوتبال و فوتسال، تکواندو، والیبال، بدمینتون، شعر، بازیگری و همچنین قصه‌گویی قرآنی از جمله کلاس‌های اوقات فراغت در حال اجرا در سطح این استان است

رمضانی ادامه داد: به دستگاه‌ها،‌نهادها و سازمان‌های مختلف که در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت در استان فعالیت می‌کنند، برای ثبت دوره‌های خود در سامانه اوقات فراغت،‌نام کاربری تخصیص یافته است.

وی با اشاره به فعالیت خانه جوان قم گفت: مخاطب اصلی فعالیت این مجموعه فرهنگی جوانان است که در این راستا برنامه‌های آموزشی مختلف به ویژه در حوزه تئاتر و بازیگری و همچنین مشاوره‌های ازدواج در آن برگزار می‌شود ضمن اینکه هم کانون ۱۵ تشکل مردم نهاد در خانه جوان قم مستقر هستند.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ ،‌استان قم دارای بیش از یک میلیون ۲۹۲ هزار جمعیت است که حدود ۳۳۵ هزار تن جز و گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال بوده است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 80876

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/80876/۳۸۵۰-دوره-سامانه-اوقات-فراغت-قم-ثبت-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir