جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : 80911
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

مدارس قرآن محور، طلابی اخلاقی تر، بانشاط تر و علمی تر دارند

قم نيوز : معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: بر اساس بررسی های انجام شده مدارس علمیه ای که قرآن و فعالیت های قرآن محور اصلی فعالیت شان است طلابی اخلاقی تر، مهذب تر، با نشاط و علمی تری دارند.
مدارس قرآن محور، طلابی اخلاقی تر، بانشاط تر و علمی تر دارند
مدارس قرآن محور، طلابی اخلاقی تر، بانشاط تر و علمی تر دارند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حمید ملکی در آیین اختتامیه دومین دوره مهارت افزایی اساتید تجوید و مربی گری قرائت قرآن در مدرسه علمیه ملاصادق مجتهدی قمی اظهار کرد: در برنامه ریزی و طراحی جدید سعی بر آن داشته ایم که با همکاری معاونت آموزش حوزه های علمیه در حد توان خود لااقل بخشی از قرآن کریم را از مهجوریت برداریم و نسبت به این کتاب آسمانی وظایف خود را به احسن وجه انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 30 سوره مبارک فرقان افزود: همه تلاش و سعی ما این است که مشمول آیه شریقه « وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» نشویم و مسائلی همچون روان خوانی،‌ درست خوانی و حفظ را در مدارس تقویت کنیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد: ما در برنامه های تحولی و کاربردی که معاونت تهذیب و آموزش ترسیم کرده و تا بخش زیادی عملیاتی کرده ایم نیازمند یک نقش مهم و اثرگذاری همچون استاد هستیم، اگر معلم مربی و نقش پدری را ایفا کند آن نتیجه ای که مرادمان است را به دست خواهیم آورد اما معلم فقط به نقش خودش تکیه بزند دستاورد چندانی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ارتقای تحول معنوی را بُعد مهم دوران طلبگی دانست و گفت: وقتی افراد وارد حوزه می شوند مهمتر از رشد درسی و مراتب علمی رشد معنوی و ارتقای اخلاقی است که با کسب مهارت دومی شاهد ارتقای علمی طلاب خواهیم بود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciz3av.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما