جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 80912
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم: مقاومت در اسلام به معنای انزوا نیست بلکه در ذات خود اقدام رو به جلو دارد

قم نيوز : امام جمعه قم با بیان اینکه مقاومت در قرآن کریم فراتر از یک واژه و اصطلاح بوده و منحصر به رویارویی در میدان جنگ نیست و شامل هر نوع ایستادگی در برابر عوامل بر هم زننده تعادل است، افزود: مقاومت در اسلام به معنای انزوا نیست بلکه در ذات خود اقدام رو به جلو دارد و یک فرهنگ است.
امام جمعه قم: مقاومت در اسلام به معنای انزوا نیست بلکه در ذات خود اقدام رو به جلو دارد
امام جمعه قم: مقاومت در اسلام به معنای انزوا نیست بلکه در ذات خود اقدام رو به جلو دارد
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با تسلیت سالروز شهادت امام باقر(ع) اظهار کرد: بسیاری از شاگردان امام صادق(ع) از شاگردان امام باقر(ع) بودند و ایشان شاگردان خود را به فراگیری احادیث تشویق می‌کردند.
وی با بیان اینکه امام باقر(ع) شاهد و وارث مصائب کربلا بودند گفت: ایشان در طول زندگی در داغ مصیبت‌های کربلا اشک می‌ریختند و زهری که به بدن ایشان وارد شد در برابر مصائب کربلا چیزی نبود.
امام جمعه قم با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و نام شهید صارمی و دیگر شهدای عرصه خبر خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی ایران مورد تهاجم خبری است و هوشیار نگه داشتن مردم در پرتو ارسال اخبار درست و به موقع یکی از شیوه های دفاع منطقی و مشروع در برابر تهاجم دشمنان است.
وی سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دست عمال آمریکا و وهابیون جنایتکار در سال 66 را تسلیت گفت و برای حجاج توفیق انجام صحیح مناسک حج را از خداوند مسئلت کرد.
سعیدی روز عرفه را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: قرائت دعای عرفه در این روز جایگاه خاصی دارد؛ خداوند در این روز به زائران حرم حضرت سیدالشهدا در کربلای معلی، حجاج حاضر در عرفات و همه کسانی که دست تضرع به درگاه الهی بلند کرده اند عنایت خواهد داشت.
وی فرارسیدن عید قربان را تبریک گفت و بیان کرد: قربانی کردن در این روز از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت در نماز عید قربان سفارش شده است.
امام جمعه قم به روز مقاومت و پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه اشاره کرد و یادآور شد: در این روز حزب الله توانستند که صهیونیست‌های متجاوز را شکست داده و به عقب برانند.
وی با اشاره به نگاه رهبری به نخبگان و جوانان که یک نگاه راهبردی است، تصریح کرد: جوانان باید قدر این نگاه را بدانند و به مطالبات ایشان لبیک بگویند و مسؤولان نیز باید زمینه حضور جوانان را فراهم کنند.
سعیدی با بیان اینکه مقاومت در قرآن کریم فراتر از یک واژه و اصطلاح بوده و منحصر به رویارویی در میدان جنگ نیست و شامل هر نوع ایستادگی در برابر عوامل بر هم زننده تعادل است، افزود: مقاومت در اسلام به معنای انزوا نیست بلکه در ذات خود اقدام رو به جلو دارد و یک فرهنگ است.
وی گفت: انقلاب اسلامی و نظام دینی برخاسته از آن در برابر همه توطئه‌ها به فضل الهی با عزت و اقتدار رو به پیشرفت در حرکت است و در طول این 40 سال هرچه خصومت‌ها تشدید شده قدرت و پیشرفت نظام اسلامی در عرصه های گوناگون بیشتر شد.
امام جمعه قم با بیان اینکه آمریکا فکر می‌کرد از طریق برجام می‌توانند ایران را در مسیر سازش و دست برداشتن از فرهنگ مقاومت قرار دهند گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری نقشه شیطانی آمریکا و متحدانشان نقش برآب شد.
وی ادامه داد: آنها با خروج از برجام راهبرد تحریم را وجهه عمل خود قرار داده و بین خودشان و اروپایی‌ها تقسیم کار کردند؛ آنها برای نگه داشتن ایران در برجام و کشاندن به پای میز مذاکره در قبال کمک‌های ناچیز اقتصادی اروپا را مامور این کار کرده و همزمان اصرار به مذاکره داشتند ولی رهبری مذاکره با آمریکا را سم دانسته و آن را ممنوع اعلام کردند.
سعیدی با بیان اینکه آنها اخیرا نسبت به تحریم وزیر امور خارجه ایران اقدام کرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم دستگاه دیپلماسی با تجربه‌ای که از آمریکای پیمان شکن به دست آوردند دلخوش به مذاکره به اروپایی‌های مکار نباشند چرا که آنها به اعتراف خودشان در برخورد با ایران با آمریکا وحدت نظر دارند.
وی تاکید کرد: نمازگزاران جمعه اعلام می‌کنند که ما هرچه به دست آورده‌ایم در پرتو مقاومت بوده و به فضل الهی این راه را با قدرت ادامه خواهیم داد.
 انتهای پیام/ ۱۳۷
 
https://qomnews.ir/vdcj8heo.uqeyvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما