شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 80928
منبع : خبرگزاری ايرنا

۴۸۰ همایش برای توسعه ورزش همگانی در قم برنامه ریزی شد

قم نيوز : مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به برنامه ریزی گسترده برای توسعه ورزش همگانی در این استان گفت: در تقویم سال ۱۳۹۸ این استان،‌ ۴۸۰ برنامه در قالب همایش و جشنواره ورزشی برنامه ریزی شده است.
۴۸۰ همایش برای توسعه ورزش همگانی در قم برنامه ریزی شد
۴۸۰ همایش برای توسعه ورزش همگانی در قم برنامه ریزی شد
به گزارش قم نیوز رسول منعم افزود: برگزاری ۱۷۰ پیاده روی خانوادگی، ۱۱۰ همایش کوه روی و کوهپیمایی، ۵۰ برنامه دوچرخ سواری و ۱۵۰ جشنواره ورزشی درتقویم سال ۹۸ این استان پیش بینی شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد برنامه ۹۰ همایش و جشنواره به صورت اختصاصی ویژه بانوان برگزار می شود،‌ اظهار داشت: ۱۰ همایش پیاده روی،‌ ۴۰ برنامه کوه روی و کوهپیمایی و ۴۰ جشنواره ورزشی ویژه بانوان در سال ۹۸ در این استان برنامه ریزی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به تدوین تقویم ورزش همگانی سال ۹۸ استان گفت: در این تقویم با توجه به مناسبت‌های ملی مذهبی، ۴۰ برنامه شاخص در قالب همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، کوه‌پیمایی عمومی و دوچرخه‌سواری ویژه آقایان برنامه‌ریزی شده است.

منعم با اشاره به شاخص های عملکرد حوزه ورزش همگانی در این استان ادامه داد: پیاده روی خانوادگی، کوه روی و کوهپیمایی، دوچرخه سواری،‌ جشنواره های ورزشی، ورزش های صبحگاهی و عصرگاهی،ورزش صبحگاه کارکنان،مسابقات محلات، اجرای برنامه های مناسبتی و همچنین اجرای مسابقات کارکنان دولت از شاخص های توسعه ورزش همگانی می باشد.

وی با بیان اینکه اجرای ۴۰۵ برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت های مختلف در سال ۹۸ پیش بینی شده است،‌ گفت: بیشترین برنامه های مناسبتی در هفته دفاع مقدس، هفته تربیت بدنی، دهه مبارک فجر و در قالب برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر و برنامه های اوقات فراغت در استان اجرا می شود.

منعم با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه و همایش فرهنگی و ورزشی برای غنی سازی اوقات فراغت در قم برنامه ریزی شده است گفت: از این تعداد ،‌ ۴۰ برنامه در قالب همایش ها و جشنواره های ورزشی و فرهنگی ویژه بانوان درحال برگزاری است.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط اداره کل ورزش و جوانان قم، ۲۱ درصد ازکل جمعیت این استان معادل ۲۳۰ هزار تن فعالیت ورزشی انجام می دهند.

۵۵ هزار ورزشکار زیر مجموعه ۴۳ هیات ورزشی در قم ساماندهی شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcg7y97.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما