شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : 80942
منبع : خبرگزاری فارس

افزایش تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد به 50 میلیون تومان

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: سرانه تسهیلات اشتغال برای مددجویان این نهاد از 20 میلیون تومان به 50 میلیون تومان در سال جاری افزایش پیدا کرد.
افزایش تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد به 50 میلیون تومان
افزایش تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد به 50 میلیون تومان
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی در استان قم اظهار کرد: دو هزار و 240 نفر در استان متقاضی دریافت این تسهیلات در روستاها بودند و کمیته امداد سهم قابل توجهی از تسهیلات را دارد، 75 درصد از افراد متقاضی تسهیلات برای دامداری بودند، ولی مرکز این رسته را حذف کرد.

وی ادامه داد: مشکلی برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان قم وجود ندارد، ولی ملاحظاتی در این زمینه است، به دنبال مقروض کردن روستاییان نیستیم، بلکه هدف تسهیلات ایجاد اشتغال برای مردم روستاها است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: در سال گذشته هزار و 570 مددجوی این نهاد در استان طبق برنامه ریزی مرکز راهبری شغلی مستعد بودند که در صورت دریافت تسهیلات، اشتغال ایجاد کنند، در نهایت هزار و 180نفر در استان قم برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند، در سال گذشته 19 میلیارد مصوب تبصره 16 کمیته امداد بود که 100 درصد ابلاغ شد و در نهایت 945 نفر تسهیلات را گرفتند.

میرشکار با اشاره به سرانه تسهیلات اشتغال کمیته امداد استان قم اظهار کرد: سرانه تسهیلات اشتغال برای مددجویان این نهاد از 20 میلیون تومان به 50 میلیون تومان در سال جاری افزایش پیدا کرد و 61 میلیارد تومان تسهیلات مشخص شد که تاکنون 40 میلیارد تومان از آن ابلاغ شد.

وی ادامه داد: 93 نفر در استان قم تسهیلات به میزان یک میلیارد و 700 میلیون از مانده تسهیلات تبصره 16 سال 1397 را در چهار ماهه نخست سال جاری دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: بانک باید پرداخت تسهیلات به مددجویان را به صورت دو مرحله ای انجام بدهد تا امکان نظارت بر روند پرداخت این مددجویان باشد، مددجویان کمیته امداد کمترین دیرکرد را در بازپرداخت پرداخت تسهیلات دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccioq4.2bqx08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما