> 20 پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی استان قم به‌عنوان پروژه‌های ملی شناخته شد | قم نیوز
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 80955
منبع : خبرگزاری تسنیم

20 پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی استان قم به‌عنوان پروژه‌های ملی شناخته شد

قم نيوز : رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: از ۳۴ پروژه مصوب استان در سال ۹۸، بیست پروژه به‌عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کشور مدنظر قرار گرفت و مابقی پروژه‌ها به‌عنوان پروژه‌های استانی در دستور کار قرار گرفت.
۲۰ پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی استان قم به‌عنوان پروژه‌های ملی شناخته شد
۲۰ پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی استان قم به‌عنوان پروژه‌های ملی شناخته شد
به گزارش قم نیوز محمود نوربخش ظهر امروز در جلسه ستاد  اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: از 34 پروژه مصوب استان در سال 98، بیست پروژه به‌عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کشور مدنظر قرار گرفت و مابقی پروژه‌ها به‌عنوان پروژه‌های استانی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه از 34 پروژه مصوب استان در سال 98، 20 پروژه به‌عنوان پروژه کشوری در نظر گرفته شده است، افزود: گزارشات کلی جلسات برگزارشده در آینده نزدیک به سمع عموم خواهد رسید.

وی ابراز کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر اساس قوانین و مقرراتی که در سطح ملی و استان‌ها توزیع می‌شود باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا اعتبارات به بهترین شیوه و به هنگام توزیع شود.

نوربخش با اشاره به اینکه وظایف دستگاه‌های اجرایی دربرگیرنده وظایف حاکمیت است، ادامه داد: با تغییر اولویت‌های استان باید به مواردی پرداخته شود که رونق تولید در آن لحاظ شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه حفظ اشتغال اولویت نخست برنامه‌های استان است، گفت: در اولویت دوم رونق واحدهای راکد و اولویت سوم حفظ وضعیت موجود و اشتغال جدید قرار دارند و عدم توجه به این مسائل سبب توقف واحدهای فعال و رکود آن‌ها می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت از اشتغال پایدار روستایی گفت: باید مطالعاتی در زمینهٔ اشتغال پایدار روستایی صورت بگیرد تا به هدف اصلی که پایداری اشتغال هست دست بابیم، اما به دلایل مختلف آن چیزی که باید اتفاق نیفتاد.

نوربخش با اشاره به مطالعات انجام‌شده برای 25 روستای استان قم در زمینه اشتغال پایدار گفت: مطالعاتی برای 25 روستا انجام‌ شده و در حال حاضر در پی دریافت نظرات کمیته مربوطه هستیم  تا برای سال 98، 25 روستای دوم را شروع کنیم تا احتمال پایداری ایجاد شده را بالاتر ببرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgny97.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما