کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقوای فضای مجازی از نگاه خطیب جمعه پردیسان

خبرگزاری حوزه نیوز , 20 مرداد 1398 ساعت 7:00

خطیب جمعه پردیسان با هشدار نسبت به خطرات فضای مجازی از جمله رد و بدل خبرهای دروغ گفت: تقوای فضای مجازی این است که دقت و تبین داشته باشید و تحقیق کنید. آدم می‌تواند با یک نقطه «مجرم» را «محرم» کند، جای قاتل و شهید را عوض کند و بالعکس.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سیدصمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام باقر علیه‌السلام، بر لزوم تأسی حوزه‌های علمیه به سیره امام باقر علیه‌السلام در نوآوری علمی تأکید کرد و گفت: ما باید شیعه باقرالعلوم باشیم؛ یعنی باید نوآور باشیم؛ محتوا و شیوه سلف را تکرار نکنیم، بلکه آن را پایه‌ای برای حرف نو قرار دهیم.

وی افزود: ما باید عمیق باشیم و سطحی نباشیم؛ علم آن است که انسان را قوی و غنی کند، مثل امام راحل و نظریه ولایت فقیه.

* تقوای فضای مجازی یعنی دقت، تبیُّن و تحقیق

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: من مطمئنم جهان به‌زودی تحت خیمه ائمه(ع) قرار خواهد گرفت؛ اگر تقوا داشته باشیم ائمه(ع) با ما هستند و ما را رها نمی‌کنند. پایان تاریخ با اهل بیت علیهم‌السلام است؛ آغاز تاریخ هم با آن‌هاست. ما اگر تابع آن‌ها باشیم، لیاقت پیدا می‌کنیم بر جهان حکومت کنیم، به شرطی که منویات آن‌ها را پیاده کنیم.

خطیب جمعه پردیسان با هشدار نسبت به خطرات فضای مجازی از جمله رد و بدل خبرهای دروغ گفت: تقوای فضای مجازی این است که دقت و تبین داشته باشید و تحقیق کنید. آدم می‌تواند با یک نقطه «مجرم» را «محرم» کند، جای قاتل و شهید را عوض کند و بالعکس.

* امام باقر علیه‌السلام؛ خون‌نگار کربلا

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به روز خبرنگار و ضمن گرامیداشت مقام خبرنگاران شهید ایران، صارمی و خزایی گفت: این‌ها خون‌نگار و آوینی‌اند؛ خبرنگار صدق‌اند، و الا ما چه خبر داریم چه شده است و این فداکاری‌های چگونه بوده است؟

وی افزود: امروز روز شهادت محسن حججی است. اگر داعش آن تصویر عبوس عباس ما را پخش نمی‌کرد، حججی هم مثل خیلی از حججی‌های دیگر غریبانه می‌رفت. از ملکوت کارگردانی شد که این تصویر منتشر شود.

خطیب نماز جمعه پردیسان با اشاره به رسالت خبرنگاری و تاریخ‌نگاری امام باقر علیه‌السلام در حماسه عاشورا گفت: امام باقر علیه‌السلام خبرنگار است، طبری اصل خبر عاشورا را از امام باقر(ع) گرفته است. قدر این خبرنگار را بدانید، تاریخ طبری را ببینید. امام باقر می‌فرماید از آن لحظه‌ای که ولید آمد بیعت بگیرد تا بازگشت به مدینه، تمام اخبار را ایشان نقل کرده است. چرا پنج ساله را بردند کربلا؟ کودکان را به جبهه می‌برید؟ آن موقع که خبرنگار نبود، باید سکینه و رقیه و امام باقر را ببرد که برگردند و خبر برسانند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 80962

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/80962/تقوای-فضای-مجازی-نگاه-خطیب-جمعه-پردیسان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir