يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : 80991
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله سعیدی: بی‌دقتی در نقل آیات قرآن موجب وهن مذهب شیعه می‌شود

قم نيوز : تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بی‌دقتی در نقل آیات قرآن کریم را موجب وهن مذهب شیعه دانست و گفت: فعالان قرآنی باید به آسیب‌ها و آفات قرآنی توجه لازم را داشته باشند.
بی‌دقتی در نقل آیات قرآن موجب وهن مذهب شیعه می‌شود
بی‌دقتی در نقل آیات قرآن موجب وهن مذهب شیعه می‌شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر یکشنبه در دیدار اعضای شورای عالی تفسیر قرآن کریم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم رشد و تعالی مباحث قرآنی در این نشست‌ها در آینده نمود بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به لزوم تلاش دغدغه‌مندان برای انجام فعالیت‌های قرآنی بر اساس انتظار اهل‌بیت(ع) افزود: لازم است در مسیر تلاش برای تعالی قرآن از فعالیت‌های ابداعی که ریشه مشکوک دارد، پرهیز شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه پس از رحلت رسول اکرم(ص) و بعد از آن آفات بسیاری از سوی تابعین به تفسیر قرآن وارد شد، تصریح کرد: لازم است فعالان قرآنی به آسیب‌ها و آفات قرآنی توجه لازم داشته باشند تا بتوانند با آنها مقابله کنند.

وی آیت‌الله بهجت را به‌عنوان یک الگوی بزرگ برای اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: آیت الله بهجت بهترین کتاب تفسیر را منهج الصادقین می‌دانست و معتقد بود که در تفسیر باید به یقینیات توجه لازم داشت زیرا ممکن است با توجه به محتمل‌ها نتوانیم به نتیجه برسیم.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: ترک محرمات و انجام واجبات به‌عنوان توصیه کلیدی آیت‌الله بهجت به عموم مردم بود و همواره مورد تأکید ایشان قرار داشت.

وی با تأکید بر خارج کردن قرآن از مهجوریت، افزود: لازم است برای خارج کردن این کتاب آسمانی از مهجوریت آن را در متن اصلی زندگی خود جاری کنیم.

امام جمعه قم بیان کرد: بی‌دقتی در نقل آیات موجب وهن مذهب شیعه می‌شود بنابراین نقل آیات قرآن باید با دقت بسیار زیادی انجام شود.

وی بیان قرآن و احادیث به شیوه درست برای مردم را امری ضروری دانست و افزود: لازم است آموزه های قرآنی را در زندگی خود بکار بگیریم تا بتوانیم آن‌ها را در زندگی مردم نیز جاری کنیم.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: افزایش هم‌افزایی میان مجموعه‌های فرهنگی موجب افزایش بهره‌وری می‌شود بنابراین باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به اخلاق و معنویت تأکید بسیاری داشته‌اند، گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به داشته‌های خود نقش موثری را در عمل به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgqy97.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما